April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۷۸۴۸
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
0
معاون بازسازی بنیاد مسکن: کل اعتبار واحدهای احداثی در مناطق سیل‌زده کشور و تسهیلات بلاعوض مربوط به آنها ۱۰۰ درصد از سوی دولت تامین شده است.

پول‌نیوز - معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: کل اعتبار واحدهای احداثی در مناطق سیل‌زده کشور و تسهیلات بلاعوض مربوط به آنها ۱۰۰ درصد از سوی دولت تامین شده است.

 

به گزارش گروه مسکن و شهرسازی پول‌نیوز، مهندس عزیزالله مهدیان در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق سیل زده و کمتر مقاوم سازی شده در استان قزوین گفت: از مجموع ۶۸ هزار واحد خسارت دیده ناشی از سیل فروردین ماه امسال که باید مورد احداث قرار گیرد هشت هزار واحد شهری و مابقی آنها روستایی هستند.

 

بنیاد مسکن: کل اعتبار واحدهای احداثی در مناطق سیل‌زده کشور از سوی دولت تامین شد


وی ادامه داد: بازسازی مناطق سیل زده کشور به خصوص در استان‌های اصلی مانند لرستان، خوزستان، مازندران و گلستان به خوبی پیش رفته و عملیات تعمیر ۷۵ هزار واحد مربوط به این حادثه نیز به اتمام رسیده است.


این مسئول با بیان اینکه اولویت تخصیص اعتبارات با استان‌هایی بود که بیشترین خسارت‌ها به آنها وارد شده است، افزود:به همین دلیل انتظارات در برخی از استان‌ها مانند قزوین طبق پیش بینی‌ها برآورده نشد اما در گام بعدی تخصیص اعتبارات، نیازهای اینگونه استان‌ها را برآورده کردیم.


مهدیان گفت: خوشبختانه بانک‌های عامل همکاری خوبی برای پرداخت تسهیلات داشته اند و انعقاد قرارداد ۱۲۶ هزار واحد آسیب دیده کشور گواه این همکاری است.


وی اضافه کرد: متاسفانه از برخی استان‌ها مانند قزوین گزارش‌هایی مبنی بر همکاری نکردن بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات دریافت شده که این مساله ناشی از مشکلات درون استانی است.


این مسئول گفت: بخشنامه‌های مربوط به ارائه تسهیلات از سوی دولت در سراسر کشور یکسان بوده و به تمامی استان‌ها نیز ارسال شده است.


به گفته وی مشکل موجود بانک‌ها در ارائه تسهیلات به خسارت دیدگان ناشی از سیل در قزوین باید توسط مسئولان داخلی استان حل و فصل شود.


خاطر نشان میسازد در این بازدید یکروزه مهندس مهدیان با دیدار با مهندس فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین نسبت به روند ارائه تسهیلات بانکی و ضرورت همکاری بانکهای عامل و امادگی کامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ارائه 1000 سهیمه جدید در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستائی و افزایش 200 سهمیه بازسازی منازل مسکونی روستائی در سیل اخیر گفت: برای ایجاد انگیزه و افزایش مشارکت مردمی در این استان آماده ایم تا به طور پایلوت اقدامات جامعی را برای ترویج و تبلیغ و همکاری لازم در این رابطه را داشته باشیم .


در این بازدید از روستاهای میزوج و الولک و مناطق روستائی طارم بایدید بعمل آمد .


هزار و ۲۰ واحد مسکونی روستایی استان قزوین در سیل فروردین ماه سال جاری دچار خسارت شده و حدود ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان نیازمند مقاوم سازی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: