April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
نرخ ارز امواج زیان را آرام کرد؛
کد خبر: ۳۱۸۵۷۸
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
0
برخلاف دوره مالی گذشته که «حبندر» زیان سنگینی را به بار آورده بود، در دروه جاری چراغ سبز به سهامداران خود نشان داد.

پول نیوز - سال 98 برای شرکت «خدمات دريايي و کشتيراني خط دريا بندر» خوش‌یمن بوده و تونسته خود را به ناحیه سبز سوددهی برساند.


بر اساس گزارش عملکرد دوره 6 ماهه نخست سال جاری، نزدیک به 68 میلیارد ريال سود خالص عاید این شرکت شده؛ در حالی که در مدت مشابه سال گذشته با زیان 536 میلیارد ريالی مواجه شده بود.


تغییر مسیر «حبندر» از زیان به سود، ارتباط چندانی با فعالیت های اصلی شرکت ندارد و تفاوت دو دوره از سرفصل سایر درآمدها نشأت می گیرد؛ چرا که با وجود افزایش 20 درصدی درآمدهای عملیاتی، بهای تمام شده رشد بیشتری داشته و موجبات افت سود ناخالص را فراهم آورد.


بیشترین درآمد شرکت از محل ارائه خدمات به شرکت نفت فلات قاره ایران حاصل آمده و نکته جالب توجه، برگشت 104 میلیارد ريال درآمد در دوره مذکور بود. البته در دوره 12 ماهه سال 97 نیز 123 میلیارد ريال برگشت درآمدهای عملیاتی داشت.


زیان ناشی از تسعیر بدهی های ارزی، سرخی پررنگی را در صورت های مالی این شرکت می نشاند اما؛ این موضوع در دوره جاری کمرنگ‌تر شده است. از سوی دیگر، همین داستان تسعیر ارز موجب شناسایی سود مطلوب نیز شده است. در مجموع، کاهش سایر هزینه های عملیاتی از 644 میلیارد ريال در 6 ماهه سال 97 به 155 میلیارد ريال در 6 ماهه سال 98، به همراه رشد بیش از 3 برابری درآمدهای متفرقه، بار اصلی سودسازی «حبندر» را به دوش کشیدند.


ورود پرقدرت «حبندر» به دایره سود


به این ترتیب، تا به الان «حبندر» برای هر سهم خود 426 ريال سود ساخته است و با سرعت فراوان، از روی سود 6 ريالی 12 ماهه سال 97 عبور کرد.

برچسب ها: بورس ، سهام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: