April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۰۶۵۰
۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
0
پول نیوز - رئیس مجلس شورای اسلامی از افزایش قیمت کالاهایی که توسط شرکت های دولتی تولید و یا وارد می شوند مانند قیمت خودرو انتقاد کرد.

قیمت کالاهای دولتی نباید افزایش یابد

 

به گزارش پول نیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس  در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تأثیر افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها، گفت: قیمت برخی از کالا‌هایی که توسط شرکت‌های دولتی تولید می‌شوند یا از طریق دولت وارد می‌شوند، نباید گران شود، باید قیمت‌ها کنترل شود.

وی خطاب به وزیر صنعت، افزود: برخی همکاران گزارش‌هایی از افزایش قیمت کالا‌های شرکت‌های دولتی از جمله قیمت خودرو‌ها ارائه می‌دهند، باید قیمت‌ها را کنترل کنید.

رئیس مجلس تاکید کرد: نرخ کرایه تاکسی‌ها باید به صورت معقول اضافه شود. اجناسی را که باید تغییر جزئی داشته باشند، مورد توجه قرار دهید.

لاریجانی همچنین بر لزوم تسهیل دسترسی مردم به ستاد‌های کنترل قیمت تأکید کرد و گفت: لازم است وزارت صنعت با سازمان بسیج همکاری کرده و از ظرفیت‌های آن‌ها برای کنترل قیمت‌ها استفاده کند.

وی همچنین از وزیر صنعت خواست گزارشات منظمی را به کمیسیون اقتصادی در خصوص قیمت کالا‌ها بدهد.

در ادامه، رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: روز جمعه که طرح افزایش قیمت بنزین اجرا شد، دولت مصوب کرد که هیچ دستگاه دولتی تا پایان سال حق افزایش قیمت ندارد، حتی دستگاه‌هایی که قبل از اجرای این طرح مصوبه برای افزایش قیمت‌ها داشتند، مصوبه آن‌ها لغو شد.

وی همچنین از همکاری بسیج اصناف تشکر کرد و گفت: مردم می‌توانند شکایات خود را به سامانه ۱۲۴ ارائه دهند.

رحمانی همچنین در مورد افزایش قیمت کرایه تاکسی‌ها نیز گفت: در مورد تاکسی‌ها افزایش قیمت را می‌پذیریم، دوستان هم مجوز‌های لازم را ارائه خواهند داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: