افزایش سرمایه در دو غول بازار سرمایه؛
کد خبر: ۳۲۰۷۶۱
۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
0
پول نیوز - هیئت مدیره «فارس» ۶۴ و «رمپنا» ۴۸ درصد افزایش سرمایه را به جریان انداخته‌اند و در انتظار گزارش حسابرس نشسته‌اند.

 

«فارس» و «رمپنا» بزرگ‌تر می‌شوند

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، دو شرکت بزرگ بازار سرمایه قصد دارند بار دیگر بر سرمایه خود بیافزایند.

بر اساس این گزارش، شرکت «صنایع پتروشیمی خلیج فارس» در نظر دارد مبلغ ۵ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان به سرمایه اسمی ۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان کنونی اضافه کند و رقم سرمایه خود را به ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

افزایش سرمایه ۶۴ درصدی «فارس» از محل سود انباشته انجام می‌شود و هدف از آن، جبران مخارج سرمایه گذاری‌های انجام شده مربوط به تحصیل سرمایه گذاری‌های جدید و جبران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر و همچنین بخشی از مخارج صورت گرفته بابت بازپرداخت بدهی ها، است.

 

«فارس» و «رمپنا» بزرگ‌تر می‌شوند

 

«گروه مپنا» نیز اعلام کرده به منظور جلوگیری از خروج نقدینگی ناشی از تقسیم سود، قصد دارد سرمایه ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی کنونی را به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش دهد. همانند «فارس»، «رمپنا» نیز سود انباشته را دستمایه افزایش سرمایه ۴۸ درصدی کند.

شایان ذکر است که نسبت سود انباشته به سرمایه اسمی در «فارس» ۱.۶ و در «رمپنا» ۰.۷ است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: