گرمای دستان حسابرس بر صورت های «سرما آفرین» نشست؛
کد خبر: ۳۲۱۸۳۹
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
0
پول نیوز - گزارش حسابرسی شده عملکرد نیمه اول سال «لسرما» با بهبود درآمدها همراه شده و رشد سودآوری بیش از پیش خودنمایی کرد؛ هر چند که این رشد را تنها باید مدیون افزایش نرخ ها دانست.

رشد 331 درصدی سود «لسرما» در فصل گرم سال

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «صنایع سرما آفرین ایران» در 6 ماهه منتهی به شهریور ماه سال 98 به صورت حسابرسی شده 58 میلیارد ریال سود داد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 331 درصدی را تجربه کرد.

درآمدهای عملیاتی «لسرما»  در 6 ماهه نخست سال جاری برابر با 363 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال مالی گذشته رشد 126 درصدی را نشان می دهد. علت اصلی افزایش این درآمدها افزایش نرخ فروش بوده؛ چرا که تعداد فروش این شرکت با کاهش قابل توجه 53 درصدی نسبت به نیمه نخست سال 97 مواجه شده است.

این شرکت برای کاهش بهای تمام شده خود نیاز به ارز نیمایی دارد تا مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد کند. بنابراین، هر چقدر نرخ ارز بالاتر رود، بهای تولید در «لسرما» بیشتر خواده شد. هر چند که همگام با رشد بهای تمام شده، شرکت با افزایش نرخ های فروش، از افت درآمدها جلوگیری می کند.

همانطور که ملاحظه می کنید، رکود در بازار محصولات این شرکت را از مقدار فروش می توان به خوبی مشاهده کرد و اگر مجوز افزایش نرخ داده نمی شد، قطعا سودآوری شرکت تحت تأثیر شدید قرار می گرفت.

لازم به ذکر است که «لسرما» به صورت تلفیقی، با رشد 197 درصدی، به ازای هر سهم 321 ريال سود شناسایی کرده است.

نکته دیگر این است که گزارش حسابرسی شده 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به گزارش حسابرسی نشده با افزایش سود همراه شده است. در واقع، حسابرسان، با افزایش مبلغ فروش محصولات از 357 به 363 میلیارد ريال، موجب شدند تا سود هر سهم 245 ريالی در گزارش حسابرسی نشده، به 268 ريال افزایش یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: