کد خبر: ۳۲۲۱۰۷
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
0
پول نیوز - رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی خبر از نرخ‌نامه جدید شهرداری تهران با افزایش حداقلی 700 و حداکثری 1300 تومان داد.

نرخ مرغ افزایش یافت؟!

به گزارش پول نیوز، مهدی یوسفخانی افزایش نرخ مرغ را نادرست دانست و گفت: «قیمت مرغ در یکی دو روز گذشته به‌هیچ‌عنوان افزایش نداشته است. نرخ ماهی هم اصلا افزایش نیافته است.
 
بعید است که شاهد تلاطم و تغییر نرخ مرغ و ماهی باشیم یا دست‌کم تا الان این اتفاق نیفتاده است. نرخنامه جدیدی صادر نشده هم است. درحال‌حاضر نرخ هر کیلو مرغ درب مرغداری ۸۴۵۰ است. نرخ مرغ در فروشگاه‌ّها هم ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است. کشتارگاه‌ها هم هر کیلو مرغ را به نرخ ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌کنند». وی در ادامه شب یلدا را در افزایش نرخ مرغ و ماهی بی‌تاثیر دانست.

نرخ خرده‌فروشی مرغ در فروشگاه‌های سطح شهر افزایش نداشته است بااین‌حال بررسی نرخنامه جدیدی که توسط میادین میوه و تره‌بار شهرداری منتشر شده است نشان می‌دهد که سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه، اقدام به انتشار دو نرخنامه جدید کرده و قیمت‌های هر دوی آنها روند افزایشی داشته است.
 
نرخ مرغ بسته‌بندی ۲۹ آذر به‌طور میانگین ۳۰۰ و روز بعد بین ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان افزایش یافت تا در مجموع شاهد گرانی ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ تومانی اقلام مختلف مرغ بسته‌بندی ظرف دو روز باشیم. سینه و فیله مرغ با ۷۰۰ و ۱۱۰۰ تومان افزایش بیشترین افزایش نرخ را به خود اختصاص داده‌اند. افزایش نرخ حدود ۳۰۰ تومانی جگر و قلوه مرغ نگران‌کننده است چون این اقلام معمولاً تغییر قیمتی ندارند.
 
لازم به ذکر است که عظیم حجت عضو هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور هم نرخ فعلی مرغ که توسط ستاد تنظیم بازار تنظیم شده است را ۱۰۰۰ تومان کمتر از نرخ واقعی دانسته بود. هنوز خبری در ارتباط با توافق ستاد تنظیم با نرخ پیشنهادی پرورش‌دهندگان منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد که ۱۰۰۰ تومان اختلافی که این عضو هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران از آن سخن گفته است حداقل در مرغ بسته‌بندی، از میان برداشته شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: