April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
حمیدرضا سهرابی خبر داد؛
کد خبر: ۳۲۲۶۲۱
۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
0
پول نیوز - مدیرکل دفتر معاونت مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از مقاوم بودن ۴۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور خبر داد.
به گزارش پول نیوز، حمیدرضا سهرابی گفت: طرح مقاوم سازی مسکن روستایی که سال ۱۳۸۴ در کشور کلید خورد تنها هفت درصد واحدهای روستایی مقاوم بود.
 
وی افزود: این عدد با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، تا سال ۱۴۰۵ به ۷۰ درصد خواهد رسید.
 
مدیرکل دفتر معاونت مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ در روستاهای کشور جاری شده است، گفت: هم اکنون سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با این سازو کار در مناطق روستایی ساخته می‌شود.
 
وی اضافه کرد: تسهیلات مسکن روستایی از ابتدا با پنج میلیون تومان شروع و اکنون به ۴۰ میلیون تومان رسیده، ضمن اینکه سود تسهیلات مسکن روستایی پنج درصد و زمان بازپرداخت این وام، ۱۵ ساله است.
 
سهرابی توضیح داد: طیفی از جامعه هدف که بضاعت مالی مناسبی ندارند متأسفانه قادر به استفاده از این تسهیلات نبوده به همین دلیل تفاهم نامه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن در هفت استان کشور منعقد شده است.
 
مدیرکل دفتر معاونت مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اساس این تفاهم، مقررشده در مجموع ۳۲ هزار و ۴۴۰ واحد، از تسهیلات مسکن روستایی در سقف ۴۰ میلیون تومان با کارمزد پنج درصد و کمک بلاعوض در سقف ۲۵ میلیون تومان استفاده کنند.
 
وی همچنین افزود: مطابق برنامه طرح جامع مسکن و ماده ۵۹ برنامه ششم توسعه، احداث سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی تا افق ۱۴۰۵ در دستور کار است تا ضریب مقاوم سازی در این حوزه به ۷۰ درصد برسد.
 
سهرابی ادامه داد: مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی یکی از طرح‌های موفق نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که هر ساله با قوت و قدرت در کشور ادامه پیدا کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: