April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
مدیرعامل کارگزاری بانک دی اعلام کرد:
کد خبر: ۳۲۴۶۸۲
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
0
پول نیوز - مدیرعامل کارگزاری دی از تاثیر نقدینگی بر بازار سرمایه خبر داد.

نقدینگی تعیین کننده محور اصلی بازار

 

فردین آقا بزرگی در گفتگو با پول نیوز در خصوص بازار سرمایه بیان داشت: درحال حاضر نمی‌توان به حباب در این بازار اشاره کرد چراکه افزایش برخی از شرکت‌ها از لحاظ تحلیل بنیادی و تکنیکال درست نیست ممکن است این برخی از این شرکت‌های دچار حباب باشند اما؛ حباب را نمی‌توان به تمامی شرکت‌های موجود در بازار نسبت داد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به دلیل نبود رقابت و جذابیت در بازار‌های موازی همچون بازار پول، ارز، طلا و مسکن نقدینگی‌های موجود در بازار به سمت و سوی بورس روانه می‌شود اما؛ این افزایش نقدنیگی‌ها فرصت استراحت از بازار سرمایه را گرفته است و این یکباره شاخص در بلند مدت می‌تواند به ضرر سهامدران باشد.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی خاطر نشان کرد: باتوجه به این مسئله دولت و سهامدران حقوقی بزرگ باید توجه داشته که بازار فرصت خوبی در اختیار آن‌ها برای عرضه‌های بیشتر قرار داده و شرکت‌ها حقوقی می‌توانند برای تامین مالی کوتاه مدت از این موضع استفاده کنند.

وی تاکید کرد: باتوجه به وضعیت بازارو افزایش شاخص‌ها برخی از شرکت‌ها که فقط با ارزش جایگزنی و اعضای هئیت مدیره رشد کرده اند معیار درست و مناسبی برای خرید سهام نیستند و چه بسا این خرید سهام برای سهامدران نتیجه خوبی نخواه اشت در نهایت موجب ضرر این افراد می‌شود.

آقابزرگی در خصوص نقدینگی موجود در بازار بیان داشت: اگر در شرایط مطلوب این حجم از نقدینگی وارد بازار سرمایه شود باعث افزایش سود شده اما؛ با شرایط فعلی بازار افزایش سفته بازی، سود‌های کلان برخی بنگاه‌ها و ناشرین این افزایش سود به درستی اتفاق نمی‌افتند و تنها عده‌ای خاص از سود بهره می‌برنند.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی افزود: با بررسی شرایط فعلی بازار می‌توان به این نتیجه رسید که این حجم نقدینگی به آینده بازار صدمه وارد می‌کند این افزایش به یکباره شاخص‌ها نتیجه مطلوبی برای سهامدران نخواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: به طور عادی اتفاقات سیاسی و انتخابات بر روی بازار سرمایه تاثیر می‌گذارند اما؛ با وضعیت فعلی بازار تنها نقدینگی روند بازار را تایین می‌کند و تحولات سیاسی تاثیر آنچنانی بر روی بازار ندارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: