کد خبر: ۳۳۱۳۹۰
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
0
بحران جهانی ویروس کرونا ضربه سختی به اقتصاد پاکستان زده و باعث اولین رکود آن از سال ۱۹۵۱ تا حالا شده است.

ضربه اقتصادی شدید پاکستان پس از 68 سال

 

به گزارش  پول نیوز به نقل از راشاتودی، درحالی که قرار بود 2020 سال پیشرفت و شکوفایی برای پاکستان باشد، بحران جهانی ویروس کرونا ضربه سختی به اقتصاد این کشور زده و باعث اولین رکود آن از سال 1951 تا حالا شده است.

 

بحران اقتصادی به همراه کاهش ارزش ارز پاکستان باعث شده اقتصاد این کشور کوچک شده و اندازه آن از 280 میلیارد دلار سال گذشته تا 265.6 میلیارد دلار کاهش یابد.

 

کمیته حسابرسی ملی پاکستان پیش بینی می کند تولید ناخالص داخلی این کشور نرخ رشد منفی 0.38 درصد را طی سال مالی 2020-2019 تجربه کند. این سال مالی تا پایان بهار ادامه دارد. کمیته حسابرسی ملی پاکستان اعلام کرد این تخمین ها بر اساس 6 تا 9 ماه اطلاعات به دست آمده از فعالیت اقتصادی در کل سال زده شده و تاثیرات همه گیری ویروس کرونا پس از اعمال تعطیلی ها هم در آن لحاظ شده است. صندوق بین المللی پول و وزارت دارایی پاکستان قبل از همه گیری ویروس کرونا پیش‌بینی کرده بودند نرخ رشد اقتصادی این کشور 2.4 درصد باشد.

 

آمار رشد اقتصادی پاکستان را در سال مالی گذشته 5.53 درصد نشان میدهد که بیشتر مربوط به بخش خدمات میشود. تقریباً تمام بخش‌های اقتصاد در سال جاری میلادی به جز کشاورزی رشد منفی داشته اند.

 

بخش کشاورزی پاکستان 2.7 درصد رشد داشته در حالیکه دولت نرخ رشد آن را در سال مالی جاری 3.5 درصد پیش بینی کرده بود.

بخش صنعت بیشترین آسیب را از همه گیری ویروس کرونا دیده است. بخش خدمات که 60.4 درصد اقتصاد پاکستان را تشکیل می دهد، 0.6 درصد کوچک شده در حالی که پیش‌بینی می‌شد 4.6 درصد رشد داشته باشد. بخش عمده فروشی و خرده فروشی در پاکستان 3.4 درصد کاهش یافته است، در حالی که رشد 3.9 درصدی برای آن پیش‌بینی می‌شد. بخش های حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات 7.1 درصد کوچک شده اند. بخش مالی و بیمه یک رشد کم 0.8 درصدی داشته و بخش مسکن 4 درصد رشد کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: