April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۱۵۱۸
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
0
همه گیری ویروس کرونا و اقدامات اتخاذ شده برای مهار گسترش این ویروس، خرده‌فروشی در عید فطر امسال در مالزی و اندونزی را کاهش داده است.

فصل خرید  عید فطر  در جنوب شرق آسیا کاهش یافت

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، در شب هایی که به بزرگترین جشن مسلمانان منتهی می‌شود خیابان های کوالالامپور در مالزی آرام هستند.

 

در سال های قبل خیابان های پایتخت مالزی قبل از عید فطر، بزرگترین جشن مسلمانان جهان در سراسر دنیا پس از یک ماه روزهداری پر از جمعیت بود. ولی امسال بسیاری ترجیح می دهند مایحتاج خود مثل مواد غذایی را آنلاین خرید کنند و خرید لباس و مبلمان جدید را که همواره در این شب های عید تهیه می‌کردند،به تعویق بیندازند.

 

همه گیری ویروس کرونا و اقدامات اتخاذ شده برای مهار گسترش این ویروس خرده‌فروشی در عید امسال در مالزی و اندونزی را کاهش داده است. در اندونزی که فصل خرید عید نیمی از درآمد خرده فروشان آن را تشکیل می‌دهد، فروش 90 درصد پایین آمده و همتایان آنها در مالزی 80 درصد کاهش فروش را پیش بینی می کنند.

 

در کوالالامپور مردم هنوز بسیار در مورد ویروس کرونا محتاط هستند و در حالی که اجازه بازگشایی بسیاری از فروشگاه ها از چهارم ماه مه داده شده، هنوز بسیاری از خرده فروشان کسب و کار خود را آغاز نکرده‌اند. به نظر آنها وقتی مشتری نباشد، نیازی به باز کردن فروشگاه ها نیست.

 

هزینه های داخلی بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی اندونزی و مالزی را تشکیل می دهد. این دو کشور وابسته به مصرف کنندگان هستند و با از بین رفتن ستون اصلی رشد اقتصادی، اقتصاد هردو کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کوچک شده است.

 

جشنهای عید فطر در مالزی معمولاً یک ماه طول می کشد. خانواده ها دور هم جمع می شوند و غذا میخورند. ولی امسال محدودیت های سفر و اجتماعات، شور و حال جشن ها در سراسر منطقه را پایین آورده است.

 

در شهرهای بزرگ اندونزی مثل جاکارتا، حدود 100 میلیون نفر قوانین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند که شامل بسته شدن فروشگاه ها و مساجد و عبادتگاه ها می شود. خرده فروشان در اندونزی تنها بر روی 5 تا 10 درصد فروش سالانه خود آن هم از طریق پلتفرم‌های آنلاین حساب می‌کنند.

 

با وجود اینکه کسب و کار فروشگاه های آنلاین رونق بیشتری گرفته ولی این فروشگاه ها نمی توانند جایگزین فرشگاه‌های سنتی شوند که هزینه‌کرد بیشتری را تشویق می کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: