April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۳۳۹۱
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
0
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران معتقد است افزایش قیمت مواد اولیه در تهیه شیرینی و اقلام مرتبط با آن، اعضای صنف قنادان را در شرایط اسفباری قرار داده و با خطر ادامه حیات مواجه کرده است.
به گزارش پول نیوز، علی بهرمند رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران اظهارکرد: افزایش افسارگسیخته مواد اولیه در تهیه شیرینی و فرآورده‌های قنادی تاثیر بسیار تاسف‌باری بر قیمت تمام شده محصولات بر جای گذاشته است. با این شرایط نمی‌توانیم به کارمان ادامه دهیم. افزایش لحظه‌ای کالاها و بی‌ثباتی قیمت مواد اولیه شیرینی مگر امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان مواد اولیه را با ده‌ها برابر بالاتر از قیمت سال گذشته تهیه کرد ولی نرخ محصول نهایی را ثابت نگه داشت؟

بهرمند در ادامه با تاکید بر لزوم و تسریع بر ثبات ارز در کشور گفت: سال گذشته کالایی مانند هل را که در تولید شیرینی و شکلات نقش حیاتی دارد، کیلویی ۱۸۰ هزار تومان تهیه می‌کردیم؛ اما اکنون باید یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان تنها بابت خرید هل پرداخت کنیم. هل از کشور هند وارد می‌شود و بالا رفتن ارز از مهم‌ترین دلایل گرانی این محصول است. همچنین قیمت پودر نارگیل، شکر، روغن و … چندین برابر شده است. چگونه می‌توانیم این محصولات را با قیمت‌های موجود تهیه کنیم، اما شیرینی ارزان به‌دست مصرف‌کننده برسانیم. نرخ شیرینی باید تغییر کند.

وی افزود: با توجه به شرایط پیش آمده درخواست افزایش نرخ را با رعایت مراحل قانونی طی کرده‌ایم اما تاکنون رسیدگی نشده است. شرایط کار برای قنادان و صنوف این اتحادیه بسیار اسفبار است. حتی پس از بازگشایی واحدهای صنفی، رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و … مردم از خرید این محصول، امتناع می‌کنند و فروش قنادی‌ها بسیار کاهش یافته است. از مسئولان درخواست می‌کنم تا با لحاظ مشکلات عدیده اصناف، در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

بهرمند اضافه کرد: پس از اعلام ستاد کرونا، بازگشایی تالارها با تاخیر بسیار، آن هم با شرط استفاده ۵۰ درصدی از ظرفیت آنها آغاز به کار کردند. بسته شدن تالارها و لغو شدن مراسم‌ها منجر به رکود فاجعه‌بار صنف قنادان شده است.

به گفته بهرمند هر چه را امروز می‌فروشیم، روز بعد با مبلغی بالاتر باید تهیه کنیم. اجاره بهای مغازه‌ها، افزایش حقوق کارمندان و کارگران، حامل‌های انرژی و … همگی توان صاحب واحد صنفی را از کف برده است.

وی تصریح کرد: مسئولان برخورد و تصمیم قاطعانه با افزایش افسار گسیخته ارز اتخاذ کنند. مسئولانی که امور را در دست گرفته‌اند آگاهند که ملت عزیر ایران چگونه در تمامی شرایط، از نظام و دولت دفاع و همراه شان بوده‌اند. با مدیریت نگذارند این افسار گسیختگی بیشتر از این گلوی مردم را بفشارد، مهارش کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: