2006 ريال سود در رگ های این داروساز؛
کد خبر: ۳۳۳۸۱۹
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
0
«داروسازی کوثر» در سال 98 با رشد قابل توجه سودآوری مواجه شد که البته این رشد غیرعملیاتی بود و از محل درآمدهای متفرقه حاصل شد که قابلیت تکرار در سال های بعد ندارد.


به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «داروسازی کوثر» گزارش حسابرسی شده صورت های مالی سال 98 را منتشر کرد و باز هم بر رقم سود خود افزود.


بر اساس این گزارش، در صورت های مالی حسابرسی نشده مبلغ سود خالص هر سهم 1908 ريال ذکر شده بود اما؛ در گزارش حسابرسی شده این رقم به 2006 ريال افزایش یافت. علت آن کاهش سایر هزینه های عملیاتی از 77 به 15 میلیارد ريال است.


به طور کلی، «داروسازی کوثر» در دوره یاد شده موفق به فروش 2 هزار و 300 میلیارد ريال از محصولات خود شد که رشد نه چندان زیاد 10 درصدی نسبت به سال 97 نشان می دهد. در این سال، مقدار فروش افزایش 77 هزار واحدی را تجربه کرد و برای سال 99 با افزایش 130 هزار واحدی، فروش 908 هزار عددی را پیش بینی کرده است.


از همین رو، مبلغ فروش پیش بینی شده برای سال 99 به رقم 2 هزار و 760 هزار میلیارد ريال نزدیک شد.


«دکوثر» مدتی است که با سرمایه گذاری اولیه 150 میلیارد ريالی، پروژه خط توليد دارو های جنرال خوراكي را به مرحله اجرا رسانده اما؛ هیات مدیره به دليل تغيير محصولات توليدي و مشکلات تامین مالی بابت تامین ارز مورد نياز جهت خرید ماشین آلات براي تكميل پروژه و همچنين شرایط حاکم بر وصول مطالبات، تصمیم به بررسی مجدد طرح و به‌روزرسانی آن با توجه به شرایط مذكور گرفت. به همین جهت، این طرح در سال 98 پيشرفته فيزيكي نداشت.


این داروساز در سال 98 حدود 127 میلیارد ريال از سرمایه گذاری در «داروسازی امین» سود کسب کرد و 868 میلیارد ريال نیز درآمد متفرقه به ثبت رساند.


این عملکرد موجب شد تا سودآوری سال 98 «دکوثر» در مقایسه با سال 97 رشد خیره کننده 628 درصدی را به معرض نمایش بگذارد.

«دکوثر» و جهش 628 درصدی سود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: