کد خبر: ۳۳۶۶۹۳
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
0
شرکت والاریس انگلیس، بزرگترین مالک سکوهای حفاری دریایی در دنیا، در آمریکا اعلام ورشکستگی کرده است.

شرکت حفاری دریایی والاریس در آمریکا اعلام ورشکستگی کرده

به گزارش پول نیوز  به نقل از اویل پرایس، شرکت حفاری دریایی والاریس که مقر آن در انگلیس است، در آمریکا اعلام ورشکستگی کرده و پیشنهاد داده طلبکارانش 6.5 میلیارد دلار از حجم بدهی 7.8 میلیارد دلاری آن را در ازای سهام تسویه کنند.

 

این شرکت بزرگترین مالک سکوهای حفاری دریایی در دنیاست.

 

بخش حفاری دریایی بیشترین آسیب را از بحران اخیر در صنعت نفت دیده است. شرکت های حفاری دیاموند و نوبل هم قبل از والاریس اعلام ورشکستگی کرده بودند.

 

شرکت والاریس بسیار خوش شانس بوده که حدود نیمی از طلبکارانش قبول کرده‌اند بخشی از دارایی این شرکت را به عنوان بدهی خود بردارند.

 

تام بورک، مدیرعامل شرکت والاریس می گوید:« رکود در بخش انرژی جهان با همه گیری ویروس کرونا شدیدتر شده است. لازم بود ما این اقدام را انجام دهیم تا بتوانیم شرکت قدرتمند تری بسازیم و از پس رکود طولانی مدت در صنعت حفاری برآییم».

 

البته آنچه برای طلبکاران خبر خوبی بوده، برای سهامداران این شرکت خبر وحشتناکی است چون قرار است والاریس طبق طرح تجدید سازمان خود، سهام فعلی را برباد دهد. این شرکت هنوز هم در حال مذاکره با طلبکاران خود برای یک قرارداد است و برخی از آنها توافق کرده اند 500 میلیون دلار پول نقد برای تامین هزینه این تجدید سازمان در اختیار والاریس قرار دهند.

 

صنعت حفاری دریایی ضربه سختی از همه گیری ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت خورده است. بسیاری از تحلیلگران ورشکستگی های بیشتری را پیش بینی می کنند چون اکثر شرکت ها در این بخش به شدت وابسته به سرمایه های خارجی هستند و تقاضا برای حفاری دریایی بسیار کاهش یافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: