April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۷۴۵
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
0
مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که توافق تجاری انگلیس پس از خروج از این اتحادیه (برگزیت) "بعید به نظر می رسد".

به گزارش پول نیوز به نقل از بی بی سی، میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که توافق تجاری انگلیس پس از خروج از این اتحادیه (برگزیت) "بعید به نظر می رسد".

 

میشل بارنیه پس از آخرین دور مذاکرات تأکید کرد که وی "ناامید" و "نگران" است.

 

در حالی که اختلافات دوطرف درباره سیاست های مربوط به شیلات و قوانین کمک های دولتی همچنان پابرجاست، دیوید فراست، همتای بارنیه در انگلیس، از "پیشرفت کمی" سخن گفت.

 

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که تمایل دارد تا ماه اکتبر به یک توافقنامه با انگلستان دست پیدا کند تا بتواند قبل از پایان دوره انتقال پسابرگزیت، این توافقنامه توسط پارلمان اروپا تأیید شود.

 

این دوره انتقال در تاریخ 31 دسامبر به پایان می رسد و اگر تا آن زمان توافقی بین دو طرف صورت نگیرد، انگلیس مجبور است با شرایط تجارت جهانی (سازمان تجارت جهانی) با اتحادیه اروپا تجارت کند.

 

این بدان معنی است که بیشتر کالاهای انگلیس تا زمانی که یک تجارت آزاد آماده شود، تحت تعرفه قرار می گیرند.

 

انگلیس اعلام کرده است در صورت عدم دستیابی به توافق تا مهلت دسامبر، مذاکرات را تمدید نخواهد کرد.

 

در بیانیه ای که پس از دور هفتم مذاکرات منتشر شد، فراست گفت اتحادیه اروپا با پافشاری بر مواضع خود پیشرفت در مذاکرات را سخت کرده است. وی گفت این اتحادیه بر این موضوع که اختلافات در مورد کمک های دولتی و موضوع شیلات باید قبل از انجام هر کار اساسی در هر زمینه دیگری از مذاکرات مانند کار روی متون حقوقی برطرف شود، پافشاری می کند.

 

بارنیه ماه گذشته در سخنانی تأکید کرد که بریتانیا "تمایلی به شکستن بن بست" مذاکرات در مورد شیلات و قوانین رقابت پس از برگزیت نشان نداده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: