کد خبر: ۳۳۷۱۲۹
۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
0
اقتصاد آمریکا ۳۱.۷ درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی و در اوج بحران کرونا کوچک شده که بدترین رکود این کشور طی تاریخ بوده است.
اقتصاد آمریکا ۳۱ درصد در اوج کرونا کوچک شد
به گزارش پول نیوز، بر اساس تازه ترین برآورد اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا که در روز پنج شنبه منتشر شد، اقتصاد آمریکا 31.7 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی و در اوج بحران کرونا کوچک شده که بدترین رکود این کشور طی تاریخ بوده است.

آخرین برآورد تولید ناخالص داخلی آمریکا بهتر از پیش بینی یک ماه پیش بود. اداره تحلیل های اقتصادی آمریکا قبلا گزارش داده بود اقتصاد این کشور 32.9 درصد طی این دوره کوچک شده است. ولی کاهش تولید ناخالص داخلی هنوز یک رکورد در تاریخ این کشور است. پایین‌ترین آماری که در اقتصاد آمریکا از 1947 ثبت شده در سه ماهه اول 1958 بوده است، یعنی زمانی که تولید ناخالص داخلی آمریکا 10 درصد به صورت سالانه کاهش یافته بود.

این رکود نتیجه فلج شدن فعالیت های تجاری برای چندین هفته و بیکار شدن میلیون ها آمریکایی در بحبوحه محدودیت های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا بوده است. آمریکا علیرغم دارا بودن بالاترین آمار ابتلا به کرونا، به تدریج تعطیلی های اعمال شده را برداشت و راه را برای بهبودی نسبی اقتصاد در سه ماهه بعد باز کرد.

ولی هنوز هم این نگرانی وجود دارد که موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا در پاییز سال جاری، بیش از پیش اقتصاد را مختل کند.

وزارت کار آمریکا جدیدترین اطلاعات مربوط به بیکاری را در روز پنج شنبه منتشر کرد. بیش از یک میلیون آمریکایی در هفته منتهی به بیست و دوم ماه اوت، درخواست مزایای بیکاری داده اند. نرخ بیکاری در آمریکا برای بیست و دومین هفته از 23 هفته گذشته، بیش از یک میلیون نفر بوده است.

پس از انتشار جدیدترین اطلاعات اقتصادی، شاخص دلار که ارزش آن را در برابر ارزهای اصلی دنیا مشخص می‌کند، تا حدود 92.5 کاهش یافت. در این بین، ارزش یورو 0.2 درصد در برابر دلار بالا رفت. بازار بورس آمریکا علیرغم این اطلاعات ناگوار، تغییر چندانی نداشت.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: