April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷۳۷۷
۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹
0
شاخص کل بورس که نشان‌دهنده بازدهی بازار سهام است روز چهارشنبه آخرین روز معاملاتی در هفته دوم شهریورماه را با افت شدید آغاز کرد.
سرسره بازی در بورس تهران
به گزارش پول نیوز، در نیم ساعت ابتدایی معاملات شاخص ۴۰ هزار واحد افت را تجربه کرد، اما در ادامه سرسره بازی سهام با سرعت کمتری ادامه یافت طوری که به ریزش ۵۲ هزار واحدی بسنده کرد.

درنهایت شاخص با افت ۳.۱۷ درصدی نسبت به‌روز سه‌شنبه روی سکوی یک‌میلیون و ۶۳۱ هزار واحدی ایستاد. اکثر نماد‌ها در این روز منفی بودند حتی نماد‌هایی که در روز‌های گذشته شاخص ساز بودند بلای جان بورس شدند و شاخص سوز شدند. شستا که نماد سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است در کنار خساپا سنگین‌ترین صف‌های فروش را داشتند.

زیان ۵۰ درصدی در ۱۱ روز

ارزش معاملات در آخرین روز از معاملات هفته جاری بیش از ۸ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان بود و ارزش روز بازار به ۶ هزار و ۹۶۱ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۶ هزار و ۶۱۹ واحدی به رقم ۴۴۹ هزار و ۳۷۴ واحد رسید. تعداد کمی از نماد‌ها ازجمله کگل، امین، ثبهساز، کبافق، در روز سرخ بورس به کمک نماگر شتافتند و مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

در ۱۱ روز گذشته نماگر بورس ۲۲.۶ درصد افت را تجربه کرده است.

رکورد عرضه اولیه شکست

در روزی قرمز پوشی بورس رکورد مشارکت در بازار سرمایه شکست، امروز ۱۴ درصد از سهام شرکت برق و انرژی با نماد (بپیوند) در فرابورس انجام شد که در این عرضه بیش از ۵ میلیون کد معاملاتی مشارکت داشتند این عرضه هجدهمین عرضه اولیه بازار سرمایه ایران در سال ۹۹ است که رکورد خریداران را شکست. پیش‌ازاین آخرین رکورد مشارکت سهامداران در عرضه اولیه مربوط به نماد زملارد بوده است؛ که ۵ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۲۹ خریدار عرضه اولیه این سهم بودند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: