کد خبر: ۳۳۷۶۵۸
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
0
قیمت هر بشکه نفت برنت با 55 سنت معادل 1.29 درصد کاهش به 42 دلار و 11 سنت رسید.

قیمت نفت 1.29 درصد ارزان شد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، پس از آنکه عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را به میزان بی سابقه ای در طی ۵ ماه گذشته کاهش داد و در حالی که خوش بینی ها در مورد ترمیم تقاضا برای نفت به دلیل تداوم کرونا کمرنگ شده است، قیمت نفت امروز بیش از یک درصد افت کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 55 سنت معادل 1.29 درصد کاهش به 42 دلار و 11 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر نیز امروز با 56 سنت معادل 1.41 درصد کاهش به 39 دلار و 21 سنت رسید.

به رغم کاهش تولید های اوپک پلاس و تلاش دولت ها برای تحریک رشد اقتصادی جهانی و تقاضای نفت بازار جهانی همچنان با مازاد عرضه نفت خام و فرآورده های نفتی مواجه است و این سبب شده تا پالایشگاه ها میزان تولید خود را پایین بیاورند. تولیدکنندگان نیز برای حفظ مشتریان خود بار دیگر ناگزیر از کاهش قیمت ها شده اند.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «در حالی که روز اول می به طور رسمی فصل سفرهای جاده ای در آمریکا پایان می یابد، سرمایه گذاران با این واقعیت مواجه اند که تقاضا همچنان وضعیت ضعیفی دارد، در حالی که میزان ذخایر همچنان بالاست.»

عربستان قیمت رسمی نفت سبک خود برای ماه اکتبر جهت فروش در بازار آسیا را به میزان بی سابقه ای از ماه می کاهش داده است. آسیا بزرگترین بازار نفت عربستان به شمار می رود.

پس از تقویت نسبی قیمت نفت در ماه های اخیر، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه که به گروه اوپک پلاس معروفند کاهش تولید خود را به 7.7 میلیون بشکه رسانده است. ترمیم قیمت نفت همچنین برخی شرکت های حفاری نفت در آمریکا را به فعال نمودن سکوهای بیشتر تشویق نموده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: