April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷۸۴۵
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
0
معاون وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه هشدار داد که اختلاف میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تنها به نفع ایران است.

اختلاف میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به نفع ایران است

به گزارش پول نیوز ، «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور دور بر اهمیت حل اختلاف میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

 

وی در سخنانی گفت: «اتحاد میان کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) ضروری بوده و اختلاف به نفع دشمنان ماست.»

 

معاون وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «دولت آمریکا در بالاترین سطوح در تلاش برای حل این اختلاف است چون این موضوع تنها به نفع ایران است.»

 

شنکر چند روز پیش نیز در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفته بود: «تمامی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید برای حل اختلافات کوتاه بیایند و شاهد برخی گام های کوچک در این زمینه هستیم.»

 

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین با قطر اندکی پس از اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ» در مقام رئیس جمهور آمریکا که به عربستان سعودی انجام شد، بحرانی شد. این چهار کشور عربی پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند.


عربستان، امارات، مصر و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شدند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: