رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد؛
کد خبر: ۳۳۷۸۵۸
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
0
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌ها موظف هستند تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت تخلف اسامی آن‌ها را اعلام می‌کنیم.
به گزارش پول نیوز، تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه بازدید سرزده از ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد و هواپیما‌های مسافری در خصوص دستورالعمل‌هایی که روز گذشته درباره رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در هواپیما‌ها صادر شد گفت: سازمان هواپیمایی کشوری اخطار‌ها را شروع کرده و تاکنون در دو مورد به شرکت‌های هواپیمایی مجوز نداده‌ایم و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی توسط این شرکت‌ها رعایت نشود اسامی این شرکت‌های هواپیمایی را اعلام می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه باید تمامی شرکت‌های هواپیمایی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند افزود: دستور العملی به نام ۱۹۰۰ را ابلاغ کرده‌ایم و آن‌ها باید دقیقاً به صورت کامل این شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: داخل هواپیما‌ها هم فرم نظرسنجی قرار داده‌ایم و مردم می‌توانند با اسکن کردن بارکد، مشکلات را اعلام کنند و آن را برخط (آنلاین) بر روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری قرار دهند.

دهقانی زنگنه اظهار کرد: موارد تخلفی را مسافران در رابطه با پر بودن دو ردیف آخر هواپیما گزارش داده‌اند و باید به صورت کامل به ما اطلاع دهند. سایت سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین تلفن‌ها به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران است.

او همچنین درباره تهویه هواپیما‌ها هم گفت: تهویه هواپیما به صورت ۲۴ ساعته روشن است و به هیچ عنوان بحث نبود فیلتر‌ها مطرح نیست و این فیلتر‌ها در زمستان گرم و در تابستان خنک می‌کنند.

این مقام مسئول توضیح داد: دستور داده شده است که زمانی که هواپیما روی زمین است از موتور کمکی APU استفاده کند و موتور آن باید به صورت ۲۴ ساعته روشن باشد تا تهویه بر روی زمین هم انجام گیرد.

زنگنه یادآور شد: پیش از آنکه موتور هواپیما خاموش شود باید موتور کمکی آن روشن باشد و هنگام تاکسی کردن و همچنین هنگام پیاده شدن از هواپیما باید تهویه ها انجام شود.

او تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند که دستورالعمل را رعایت کنند و باید اتوبوس‌ها و هلدینگ‌ها را به اندازه کافی تامین کنند و تا به امروز هم این موضوع به صورت کامل رعایت شده است.

زنگنه درباره پرواز‌های ترکیه هم گفت: قیمت گذاری پرواز‌های خارجی آزاد است و با یک ایرلاین خارجی برای پرواز ترکیه در حال رایزنی هستیم.

او بیان کرد: نشستی بین ایران و اوکراین در ۲۷ مهر ماه انجام می‌شود.
در ادامه این نشست مرتضی دهقان معاونت هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که آیا استقلال کمیته بررسی سانحه در دستور کار است یا خیر گفت: استقلال کمیته بررسی سانحه در دستور کار قرار گرفته و آیین نامه‌های آن در حال تصویب است و در حال انتقال از این وضعیت هستیم.

او تاکید کرد: در آیین‌نامه جدید این استقلال دیده نشده و هنوز تصویب نشده است.

دهقان در پایان بیان کرد: هیچ کدام از مدیران سازمان هواپیمایی کشور متهم نیستند و همکاران ما به عنوان مطلع حضور داشتند و همکارانی که در آن پرونده بودند در حال گذراندن مراحل قضایی در مراجع قانونی هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: