April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷۹۸۹
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
0
با توجه به اینکه اقلیم کردستان عراق بخش بزرگی از تولید نفت این کشور را بر عهده دارد و باید در کاهش تولید اجباری عراق شرکت داشته باشد، دولت فدرال عراق در مورد چندین سناریو برای کاهش تولید با این اقلیم مذاکره کرده است.

درخواست عراق از اقلیم کردستان عراق برای کاهش تولید نفت

به گزارش  پول نیوز به نقل از اویل پرایس، دولت فدرال عراق از دولت اقلیم کردستان درخواست کرده 120 هزار بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش ‌دهد.

 

با توجه به اینکه اقلیم کردستان عراق بخش بزرگی از تولید نفت این کشور را بر عهده دارد و باید در کاهش تولید اجباری عراق شرکت داشته باشد، دولت فدرال عراق در مورد چندین سناریو برای کاهش تولید با این اقلیم مذاکره کرده است. عراق باید عدم تعهد به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس در ماه های قبل را با کاهش بیشتر تولید خود را جبران کند.

 

اقلیم کردستان عراق از اول سال جاری میلادی روزانه حدود یک میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده است. پس از بسته شدن قرارداد اوپک پلاس برای کاهش 9.7 میلیون بشکه در روز از تولید نفت، ثامر الغضبان، وزیر نفت وقت عراق اعلام کرد اقلیم هم باید در این کاهش تولید مشارکت داشته باشد.

 

عراق دومین تولید کننده بزرگ اوپک است و سهم بزرگی از کاهش تولید قرارداد اوپک پلاس را بر عهده دارد ولی تا حالا نتوانسته طبق سهمیه خود تولیدش را پایین بیاورد. در نتیجه عربستان سعودی بغداد را تهدید کرده اگر به تولید بیش از حد خود ادامه دهد، با اقدامات تنبیهی مواجه خواهد شد.

 

عراق و نیجریه که هر دو بیشتر از سهمیه شان تولید نفت داشته‌اند، در آخرین اجلاس اوپک در ماه ژوئن متعهد شدند مازاد تولید خود در ماه‌های مه و ژوئن را جبران کنند.

 

اوپک در ماه اوت 24.27 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که 950 هزار بشکه در روز بیشتر از متوسط ماه جولای بود. در این بین، عراق باید تولید خود را 400 هزار بشکه دیگر نسبت به ماه اوت پایین بیاورد. بر اساس گفتگو های اخیر با اربیل ، بخشی از این کاهش تولید برعهده این اقلیم است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: