April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۸۶۱۳
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
0
شرکت رویال داچ شل با نزدیک شدن طوفان گرمسیری بتا بخشی از تولید نفت خود را متوقف کرده و کارگران خود را از سکوی نفتی خلیج مکزیک آمریکا تخلیه می‌کند.

سکوهای نفتی آمریکا در خلیج مکزیک دوباره تخلیه می شود

به گزارش پول نیوز  به نقل از رویترز، با نزدیک شدن یک طوفان گرمسیری دیگر، شرکت رویال داچ شل بخشی از تولید نفت خود را متوقف کرده و کارگران خود را از سکوی نفتی خلیج مکزیک آمریکا تخلیه می‌کند.

 

مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد طوفان بتا در خلیج کامپچه آغاز شده و پیش بینی می شود به تدریج قدرتمندتر شده و تا پایان هفته کل ساحل تگزاس را در بر بگیرد.

 

این طوفان در شرایطی نزدیک می شود که تولیدکنندگان نفت و گاز در حال از سرگیری عملیات های دریایی خود بودند. 17 درصد از تولید نفت دریایی خلیج مکزیک آمریکا و حدود 13 درصد از تولید گاز طبیعی این منطقه به خاطر امواج و بادهای سهمگین طوفان سالی متوقف شده بود.

 

شرکت شل اعلام کرد کارکنان غیر ضروری خود را از سکوی نفتی پردیدو در غرب خلیج مکزیک خارج کرده و چاه های حفاری نزدیک آن را محافظت خواهد کرد. شرکت اکسیدنتال پترولیوم که در همین منطقه فعالیت می کند هم اقدامات لازم جهت مقابله با طوفان را آغاز کرده است.

 

شرکتهای بریتیش پترولیوم، هس و مورفی اویل در حال بررسی شرایط بودند. طوفان بتا در حال حاضر با بادهایی با سرعت 60 مایل در ساعت در 395 کیلومتری جنوب دریاچه چارلز در لوییزیانا قرار دارد. مرکز ملی طوفان آمریکا هشدار داد این طوفان که به آهستگی پیش می‌رود، 25 سانتی متر بارندگی در طول شمال غرب خلیج مکزیک خواهد داشت.

 

اگر طوفان بتا شدت گرفته و بادهای آن بزرگتر از 74 مایل در ساعت شوند، سومین طوفان سهمگینی خواهد بود که طی کمتر از یک ماه خلیج مکزیک را در نوردیده است. طوفان سالی با بادهایی با سرعت 105 مایل در ساعت به آلاباما ضربه زد و طوفان لائورا با بادهای 150 مایل بر ساعت جنوب غرب لوئیزیانا را ویران کرد.

 

24 سکوی نفتی در روز شنبه منتظر بازگشت کارگرانشان بودند. تولید 323 هزار بشکه نفت و 330 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی در خلیج مکزیک قبل از طوفان سالی متوقف شده بود.

 

تولید نفت دریایی از خلیج مکزیک آمریکا 17 درصد از تولید نفت و 5 درصد از تولید گاز طبیعی این کشور را تشکیل می دهد.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: