April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۸۷۰۲
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
0
مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: ارزش کل قرارداد‌های واگذار شده از سوی شرکت ملی نفت به واحد‌های دانشگاهی به ۵۰ میلیون یورو رسیده است.
به گزارش  پول نیوز، مسعود کرباسیان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به همکاری وزارت نفت با دانشگاه‌های اظهار کرد: برای اولین بار در سال ۹۴ در زمان وزارت بیژن زنگنه وزیر نفت قراردادی برای واگذاری ۹ میدان نفتی به ۸ دانشگاه به منظور استفاده از رویکرد جدید و عملی در میادین نفتی منعقد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت تصریح کرد: این قرارد‌ها با هدف دنبال افزایش ضریب بازدهی میادین نفتی و گاز و استفاده حداکثری از توان علمی دانشگاه و دانش روز به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: مرحله اول در سال ۹۴ با واگذاری ۹ میدان نفتی به ۸ دانشگاه قرارددادی به ارزش ۲۹۳ میلیارد تومان معادل ۱۴ میلیون یورو با مدت زمان ۱۰ سال وضع شد و برای فشردگی زمان نیز یک اقدام سریع در بین ۶ تا ۱۲ ماه وضع شد.

کرباسیان تصریح کرد: در این ۹ میدان مجموعا ۳۶ درصد میادین نفتی وگازی کشور را پوشش می‌دهد و تا کنون ۲۰ درصد پیشرفت داشته است و کارشناسان و اساتید علمی بالغ بر ۲۱۷ نفر در ابن ۹ طرح مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت بیان کرد: ۲۶۰ پایانانه کا شناسی ارشد و ۴۵ پایانه دکتری نشان از تمرکز مراکز علمی به صنعت نفت دارد و دستاورد‌های آن می‌توان به افزایش ضریب بازیافت در میادین نفتی اشاره کرد و یک روز تولید نفت می‌تواند هرینه‌ها را جوابگو باشد.

وی افزود:بانک اطلاعاتی برای مخازن، مدل‌های زمین شناسی و مخزنی، ایجاد شبکه فناورانه و توسعه آمایشگاه‌های دانشگاه‌های نفتی دستاورد‌های این طرح بوده است.

کرباسیان بیان کرد: کل دانشگاه‌های کشور در خصوص نفت تخصصی شده، مرکز مطالعات اسفالتی امیر کبیر، مرکز فناوری آب هوشمند به همکاری داشنگاه فردوسی، مرکز فناوری ردیاب و مکانیزم تولید در مخازن نفت در دانشگاه آزاد منعقد شد.

وی افزود: امروز ۵ دانشگاه جدید به طرح پژوهش افزایش ضریب نفت اضافه خواهد شد و می‌توان گفت تمام دانشگاه‌هایی که در حوزه نفت فعالیت دارند به عنوان همکار در وزارت نفت خدمات ارائه می‌دهند.

کرباسیان بیان کرد: مجموع این قرارد‌ها ۷۱۵ میلیارد تومان معادل ۳۶ میلیون یورو ضرف مدت ۱۰ سال صورت خواهد گرفت و قرارد‌های امروز ۱۴ درصد مخازن نفتی و ۴۷ درصد مخازن گازی را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت بیان کرد: ارزش کل قرارد‌های واگذاری شرکت ملی نفت به واحد‌های دانشگاهی بالغ بر هزار و ۸ میلیاد تومان معادل ۵۰ میلیون یورو رسیده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: