کد خبر: ۳۳۸۸۱۶
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
0
بر اساس مقاله ای که توسط بانک مرکزی اروپا منتشر شد، اقتصاد چین پس از رسیدن به پایین ترین سطح خود در سه ماهه اول سال جاری میلادی به دلیل بیماری همه گیر کرونا، بهبود نسبتاً سریعی را تجربه کرد.

قتصاد چین بهبود نسبتاً سریعی را تجربه کرد

به گزارش  پول نیوز  به نقل از شینهوا، بر اساس مقاله ای که روز دوشنبه توسط بانک مرکزی اروپا منتشر شد، اقتصاد چین پس از رسیدن به پایین ترین سطح خود در سه ماهه اول سال جاری میلادی به دلیل بیماری همه گیر کرونا، بهبودی نسبتاً سریعی را تجربه کرد.



تحلیلگران بانک مرکزی اروپا در این مقاله با استناد به داده های سنتی و همچنین شاخص های اقتصادی غیرمتعارف با فرکانس بالا اعلام کردند که فعالیت اقتصادی چین از پایین ترین سطح خود در فوریه 2020 که حدود 20 درصد از سطح طبیعی بود به 90 درصد در مدت فقط سه ماه افزایش یافت.

  

این مقاله همچنین نشان داد که بخش تولید زودتر از بخش خدمات به سطح عادی فعالیت خود بازگشته است.



در حالی که بخش های تولید و ساخت و ساز در ماه مه تقریباً به ظرفیت کامل خود بازگشتند، بخشهای خدماتی مانند گردشگری، سفرهای تجاری و رویدادهای فرهنگی و ورزشی که با تعامل فیزیکی نزدیک مرتبط هستند، همچنان با ظرفیت کمتر از قبل از شیوع کرونا به فعالیت خود ادامه دادند.



بر اساس این گزارش، بانک مرکزی اروپا همچنین اعلام کرد که برخی از مولفه های تقاضای داخلی چین نشانه هایی از تقویت را نشان می دهند.



این تقویت فروش خودرو را برجسته کرده که ممکن است استفاده کمتر از حمل و نقل عمومی و تمایل مردم به استفاده از خودروهای شخصی را نشان دهد.



این امر همچنین افزایش فروش وسایل نقلیه تجاری مانند کامیون ها و وسایل نقلیه ساختمانی در میان افزایش هزینه های زیرساخت را نشان می دهد.



در کوتاه مدت، چشم انداز اقتصادی چین به مقاومت تقاضای داخلی با وجود افزایش تردیدها و تحولات خارجی، از جمله بهبود وضعیت اقتصدی شرکای تجاری این کشور بستگی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: