April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۸۸۴۷
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
0
دفتر بودجه کنگره آمریکا (CBO) در گزارشی پیش بینی کرد که بدهی فدرال ایالات متحده در سال ۲۰۵۰ به دلیل پاسخ مالی گسترده به بحران کرونا تقریباً به دو برابر اقتصاد این کشور خواهد رسید.

بدهی دولت آمریکا در سال ۲۰۵۰ به دلیل بحران کرونا ۲ برابر اقتصاد کشور می‌شود

به گزارش  پول نیوز ، دفتر بودجه کنگره آمریکا (CBO) روز دوشنبه در گزارشی پیش بینی کرد که بدهی فدرال ایالات متحده در سال 2050 به دلیل پاسخ مالی گسترده به بحران کرونا تقریباً به دو برابر اقتصاد این کشور خواهد رسید.

 

در این گزارش آمده است: حتی پس از کم شدن اثرات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال 2020، پیش بینی می شود که در دهه های آینده میزان کسری بودجه به شکل بی سابقه ای زیاد شود.

 

این گزارش همچنین پیش بینی می کند که کسری بودجه دولت آمریکا از 5 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2030 به 13 درصد در سال 2050 افزایش یابد.

 

به گفته دفتر بودجه کنگره آمریکا، این کسری بودجه پیش بینی شده بدهی دولت فدرال این کشور را از 98 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2020 به 195 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2050 افزایش می دهد، که اندکی کمتر از دو برابر کل اقتصاد این کشور است.

 

در این گزارش آمده است: افزایش شدید بدهی های فدرال، اقتصاد را در معرض آسیب پذیری و افزایش نرخ بهره قرار می دهد و بسته به نحوه تأمین مالی آن، نرخ تورم را نیز افزایش می دهد.

 

این گزارش همچنین هشدار می دهد که بار بدهی های فزاینده این کشور، هزینه های استقراض را افزایش داده و از یک بحران مالی خبر می دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: