April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۰۰۱
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
0
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارت با بیان اینکه فناوری هوش مصنوعی می تواند به فرآیندهای حقوقی و قضایی کمک کند، گفت: این شرکت دانش بنیان قادر است دستاورد خود در حوزه احراز هویت غیرحضوری در بازار سرمایه را در حوزه های گوناگون حقوقی و قضایی نیز به کار گیرد.

به گزارش پول نيوز، دکتر علی رسولی‌زاده در مراسم افتتاح «پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی» که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد، گفت: شرکت دانش بنیان پارت آمادگی دارد تا از تجربه بزرگ خود در حوزه احراز هویت غیرحضوری در بازار سرمایه در حوزه های گوناگون حقوقی و قضایی استفاده کند.
وی افزود: هوش مصنوعی کاربردهای مختلفی دارد که از این علم و فناوری می توانیم در کمک به فرآیندهای حقوقی و قضایی استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارت افزود: در این مراسم دو سامانه «فراشناسا» و «ثبت‌یار» از سوی شرکت دانش‌بنیان پارت معرفی شد.
رسولی زاده اظهار داشت: سامانه «فراشناسا»، سامانه احراز هویت غیرحضوری با استفاده از هوش مصنوعی است که کاربردهای فراوانی در احراز هویت امن افراد در بازار سرمایه و خدمات قضایی و حقوقی دارد.
وی عنوان کرد: سامانه «ثبت‌‌یار» نیز سامانه مدیریت امور ثبتی مجامع و شرکت‌ها است که در حوزه امور ثبتی و قراردادی به شرکت‌های بزرگ و کوچک کمک می‌کند تا خدمات حقوقی خود را راحت و مستقیم دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت عنوان کرد: فناوری اطلاعات و الگوریتم‌های هوش مصنوعی به سامانه «ثبت‌‌یار» کمک می‌کنند از خدماتی همچون پیشنهاد اسم شرکت تا تدوین سیستم‌های شناسایی ذی‌نفع واحد را به راحتی انجام دهد.
گفتنی است، «پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی» با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از مسئولان قضایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این پردیس که با هدف ایجاد زمینه برای ارائه خدمات متقابل شرکت های دانش بنیان و دستگاه قضا تشکیل شده، با استقرار ۴۰ تیم استارتاپ آغاز به کار کرد و قرار است موتور محرکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق باشد که می توانند ضمن رفع نیازهای قوه قضاییه، به هوشمندسازی و چابک‌سازی و کارآمدی هر چه بیشتر نظام قضایی کشور کمک کنند.
همچنین این پردیس زمینه‌ساز شکل‌گیری «شبکه نوآوری حقوقی - قضائی» است که بر اساس آن خدمات مورد نیاز دستگاه قضائی شناسایی و در اختیار شرکت های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد تا شرکت‌هایی که توانایی تامین این نیازها را دارند مورد حمایت قرار گیرند.
تا کنون ۴۰۰ مورد از خدمات مورد نیاز قوه قضائیه شناسایی و به این شبکه اعلام شده است.
ارتقاء سلامت دستگاه قضا، توسعه عدالت و دسترسی آسان و ارزان به خدمات قضایی، پیش بینی جرایم و پیشگیری از جرم و افزایش مشارکت های اجتماعی در بهبود نظام قضایی از جمله اهداف و برنامه های «پردیس نوآوری های حقوقی و قضایی» است که با استفاده از ارکان موجود در زیست بوم فناوری های کشور پیگیری خواهد شد. رئیس قوه قضاییه در جریان افتتاح این مرکز، از بخش های مختلف پردیس بازدید کرد و ضمن گفتگوی چهره به چهره با مدیران پروژه های مختلفی که در این مجموعه طراحی شده است، در جریان برنامه ها، فعالیت ها و روند اجرایی طرح های در دستورکار پردیس قرار گرفت.

برچسب ها: هوش مالی ، سواد مالی ، پول ، سهام ، سهم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: