April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۰۵۰
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
0
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی گردشگری پیام تبریکی منتشر کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی گردشگری پیام تبریکی منتشر کردند که به شرح زیر است:

به نام یگانه آفریدگارهستی

گردشگری سومین صنعت بزرگ جهان است که در کنار سود آوری، نقش مهمی در نزدیکی و دوستی ملت‌ها و هم‌افزایی فرهنگ‌ها دارد. سال‌هاست که کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برای تقویت صنعت توریسم و در نتیجه اقتصاد پایدار برنامه ریزی مدونی دارند.

سازمان جهانی گردشگری نیز امسال با انتخاب شعار " گردشگری و توسعه روستایی" بر توانایی منحصر به فرد بخش روستایی در ایجاد توسعه اقتصادی و تمرکز زدایی از شهرهای بزرگ، تاکید کرده است.

اهميت صنعت گردشگري در ايجاد اشتغال و درآمد، متنوع سازي اقتصاد، افزایش مشاركت اجتماعي و استفاده از منابع محلي است و از آنجـا كـه بخـش عمده مـشكلات توسعه نيافتگي روستايي نيز به فقدان اين صنعت بر مي گـردد، گردشـگري روسـتايي بـا حـل مـسائل و مشكلات فوق توسعه روستايي را قوت می بخشد.

در جزیره کیش که به مدد پیشینه تاریخی، جذابیت های طبیعی و امکانات پیشرفته اقامتی و تفریحی قطب گردشگری کشور لقب گرفته است، وجود روستای تاریخی باغو و بسترهای فرهنگی متنوع، موهبتی ارزشمند است. رونق بوم گردی در این روستای زیبا ضمن اینکه دستیابی به سهم بیشتری از درآمدهای بازار بزرگ گردشگری کشور و منطقه را میسر می سازد، فرصت مناسبی نیز برای معرفی آداب، رسوم و فرهنگ غنی بومیان عزیز کیش محسوب می شود. 

امید که جزیره کیش بتواند همگام و هم راستا با توسعه جهانی صنعت گردشگری در مسیر  بهره‌مندی از فرصت های جذاب این صنعت و رونق فرهنگی و اقتصادی کشورحرکت پایدار خویش را سرعت بخشد.

با تبریک روز جهانی گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی که علاقمندند به کشور زیبا، کهن و پهناور ایران سفر کنند، و عرض خداقوت به تمامی دست اندرکاران گردشگری کشوربه ویژه فعالان این عرصه درجزیره کیش، ازخداوند منان سرافرازی و موفقیت هموطنان عزتمند و سربلندی ایران عزیزرا خواستارم.

غلامحسین مظفری
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: