کد خبر: ۳۳۹۰۵۵
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۵
0
طبق آخرین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف گاز طبیعی توسط کارخانه‌های این کشور بیش از ۲۰ درصد در ۶ ماه اول سال جاری میلادی به خاطر تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یافته است.

کاهش 20 درصدی مصرف گاز در صنعت آمریکا به دلیل شیوع کرونا

به گزارش  پول نیوز به نقل از هوستون کرونیکل، مصرف گاز طبیعی توسط کارخانه‌های آمریکا بیش از 20 درصد در 6 ماه اول سال جاری میلادی به خاطر تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر بخش تولید کارخانه ای در این کشور کاهش یافته است.

 

طبق آخرین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، کارخانه‌های این کشور در ماه ژوئن 20.1 میلیارد فوت مکعب در روز گاز طبیعی مصرف کردند که از 25.4 میلیارد مترمکعب مصرف شده در ماه ژانویه کمتر بود.

 

مصرف گاز طبیعی در بخش صنعتی در ماه مه به پایین‌ترین رقم رسید و 8 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. در واقع، ماه مه بیشترین کاهش سالانه را از جولای 2009 یعنی اوج رکود بزرگ، نشان می‌داد.

 

کاهش تقاضا برای گاز طبیعی در نیمه اول 2020 نتیجه بسته شدن موقت کارخانه ها به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا بود. تولید ناخالص داخلی آمریکا که ارزش کالاها و خدمات تولید شده در داخل را نشان می‌دهد، 9.1 درصد طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به همین زمان در سال گذشته کاهش داشت.

 

با باز شدن اقتصاد بسیاری از ایالت ها و رسیدن فصل سرما، تقاضا برای گاز طبیعی در آمریکا رو به بهبود است. مصرف گاز طبیعی در خانه ها و ادارات 2.3 میلیارد فوت مکعب در روز معادل 27.9 درصد طی هفته گذشته در نتیجه کاهش دما در سواحل شرقی افزایش یافته است. مصرف نیروگاه های برق 6.7 درصد پایین آمده چون تقاضا برای کولرهای گازی کاهش یافته است.

 

وزارت انرژی آمریکا انتظار دارد مصرف سالانه گاز طبیعی توسط بخش صنعتی 4.4 درصد در سال جاری کاهش داشته و 1.1 درصد در سال آینده میلادی با بهبود اقتصاد از بحران کرونا افزایش یابد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: