April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۱۰۰
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
0
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نیمه دوم مهرماه بازار سهام از روند نزولی خود برمی‌گردد، گفت: نیمه دوم سال، رشد شارپی برای بازار سهام را نداریم.
پیش‌بینی بورس ایران در نیمه دوم سال چگونه است؟
به گزارش پول نیوز، مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازار سرمایه در برنامه لایو اینستاگرانی با تجارت‌نیوز، گفت: در نیمه دوم مهرماه احتمال رشد شاخص کل بازارسهام وجود دارد و افت شاخص کل بازار به زودی تمام می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه در نیمه دوم سال رشد شارپی نداریم، گفت: با توجه به ریسک‌های موجود در نیمه دوم سال یعنی کرونا، انتخابات آمریکا و کاهش اعتماد مردم به بازار سرمایه، احتمال می‌دهم در نیمه دوم سال رشد شارپی نداشته باشیم. البته شاید در بعضی از نماد‌ها به سطح مقاومت قبلی برسیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سهام بازاری است که در بلندمدت باید انتظار بازدهی از آن را داشت، بیان کرد: اگر از سال ۹۵ رشد دلار را بررسی کنیم ۶۳۷ درصد بازدهی داشته است. یعنی اگر کسی روی دلار سرمایه‌گذاری می‌کرد تا امروز ۶۳۷ درصد بازدهی داشت. اما اگر به عنوان مثال روی نماد شپنا سرمایه‌گذاری می‌کرد ۶۶۳۵ درصد بازدهی داشت. به همین دلیل است که می‌گوییم بازار سهام جای سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

او درباره نماد‌های پیشتاز برای دوران بازگشت بورس گفت: با توجه به گزارش‌های شش ماهه که بیشتر آن‌ها منتشر شده و همچنان منتشر می‌شوند سهام دلاری رشد بسیار خوبی داشته است و به نظرم سهام دلاری، نماد پیشتاز است.

پرتفوی خود را چگونه بچینیم؟

برای بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازار سهام این سوأل مطرح است که پرتفوی خود را چگونه بچینند که بهترین و بیشترین سوددهی را داشته باشد. داداش‌زاده در این مورد گفت: به نظرم اگر یک سرمایه‌گذار از تمام شرکت‌ها خرید کند، اشتباه است. سرمایه‌گذار بهتر است بیشتر از پنج یا شش صنعت را در پرتفوی خود جا ندهد و از بین آن‌ها هم شرکت نمونه گروه را انتخاب کند.

او با بیان اینکه باید وزن مشابهی هم به این سهم‌ها داد، ادامه داد: باید شرکتی را انتخاب کرد که در سال‌های گذشته سودآوری خوب، طرح توسعه و تنوع محصول داشته باشد. شرکت نباید تک محصولی باشد و محصولش باید همیشه مورد نیاز ما باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: پیشنهادم این است سرمایه‌گذار پرتفوی خود را ۲۰ به ۸۰ یا ۳۰ به ۷۰ درصد با لحاظ کردن صندوق‌ها بچیند. یعنی ۲۰ درصد آن را به صندوق‌های درآمد ثابت اختصاص دهد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: