کد خبر: ۳۳۹۱۳۱
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
0
اداره آمار چین اعلام کرد که سود شرکت های صنعتی این کشور برای چهارمین ماه متوالی در ماه اوت رشد کرده که تا حدودی علت آن افزایش قیمت کالاها و تولید تجهیزات بوده است.

سود صنعتی چین برای چهارمین ماه متوالی رشد کرد

به گزارش پول نیوز  به نقل از رویترز، اداره آمار چین امروز اعلام کرد که سود شرکت های صنعتی این کشور برای چهارمین ماه متوالی در ماه اوت رشد کرده که تا حدودی علت آن افزایش قیمت کالاها و تولید تجهیزات بوده است.

 

بهبود اقتصاد چین به دلیل افزایش تقاضا، محرک های دولتی و صادرات انعطاف پذیر و انعطاف پذیر در حال افزایش است.

 

اداره آمار چین همچنین تأکید کرد که سود شرکت های صنعتی در ماه آگوست با رشد 19.1 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به 612.81 میلیارد یوان (89.8 میلیارد دلار) رسیده است.

 

سود شرکت های صنعتی در ماه ژوئیه 19.6 درصد افزایش یافته بود که نشان می دهد در ماه آگوست برای چهارمین ماه متوالی رشد کرده است.

 

با این حال، با افزایش تنش ها میان واشنگتن و پکن، سود شرکت های صنعتی هنوز تحت فشار خارجی قرار دارد و چشم انداز تجارت جهانی نیز تیره و تار به نظر می رسد.

 

به گفته زو هونگ، یک مقام اداره آمار چین، سود تولید مواد اولیه در ماه آگوست 32.5 درصد افزایش داشت در حالی که در ژوئیه این رقم 14.7 درصد بود.

 

وی افزود: این امر تا حدی ناشی از بازگشت قیمت کالاهای بین المللی مانند نفت خام و سنگ آهن بود.

 

در عین حال، سود بخش تولید تجهیزات عمومی در ماه آگوست نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش یافت، در حالی که ماشین آلات الکتریکی در مدت مشابه 13.3 درصد رشد داشتند.

 

شاخص های اقتصادی در ماه آگوست از صادرات گرفته تا قیمت تولید کننده و تولید کارخانجات، همگی به افزایش بیشتر در بخش صنایع اشاره داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: