April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۵۸۵
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
0
تصویری در رسانه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود که باز هم خاطره اتفاقات مرموز در کارتون "سیمپسون‌ها" را یادآوری می‌کند. تصویری که البته چندان قابل استناد نیست.

به گزارش پول نیوز، هیچ روزی نیست که دونالد ترامپ با حواشی عجیب و غریب اطراف خودش در صدر اخبار نباشد. تنها پس از گذشت چند روز از کشمکش‌های انتخاباتی ترامپ و بایدن، خبر رسید که رئیس‌جمهوری آمریکا از یک مشاور زن در کاخ سفید کرونا گرفته و به همراه همسرش باید در قرنطینه باشند.

خیلی از رسانه‌ها و فعالان حوزه بین‌الملل در فضای مجازی خصوصا در توییتر، ماجرای بیماری ترامپ را یک حقه تبلیغاتی برای فرار از حضور در مناظرات سیاسی دانستند و اعلام کردند وی در سلامت کامل قرار دارد.


از روز گذشته اما با انتقال وی به بیمارستان، ماجرا رنگ وبوی دیگری به خود گرفت. هرچند خبر موثقی از پشت درب‌های اتاق بستری آقای رئیس‌جمهوری به گوش نمی‌رسد اما ظاهرا حال عمومی وی مساعد نبوده و حتی گمانه‌زنی هایی مبنی بر احتمال مرگ ترامپ مطرح می‌شود!

پیش‌بینی‌های معروف کارتون سیمپسون‌ها به مرگ ترامپ ختم می‌شود؟!
با گذشت حدود ۷۲ ساعت از اعلام ابتلای "دونالد ترامپ به ویروس کرونا، حالا تصویری در رسانه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود که باز هم خاطره اتفاقات مرموز در کارتون "سیمپسون‌ها" را یادآوری می‌کند.

در تصاویر مربوط به این کارتون قدیمی، شخصی دقیقا شبیه به رئیس‌جمهوری فعلی امریکا به عنوان یک کاراکتر مقطعی حضور دارد که پس از مدتی (در سال ۲۰۱۸) ترور می‌شود. در تصویری که کاربران توییتر منتشر کردند، این کاراکتر را در تابوت می‌بینیم که با هشتگ هایی چون «آرزوی مرگ برای ترامپ» در حال ترند شدن است.

البته نباید عجله کنیم! این تصویر آنقدرها هم که جنجال برانگیز شده جدی نیست. واقعیت اینجاست که شخصیت ترامپ در سیمپسونها طراحی شده ما تصویری که در شبکه های اجتماعی در حال چرخش است از هیچ اپیزودی از سیمپسون‌ها گرفته نشده و کاملا ساختگی است.

به گفته وبسایت راستی آزمایی " اسنوپس"، این تصویر نخستین بار در فوریه ۲۰۱۷ در یک بخش از انجمن‌های وبگاه اشتراک‌گذاری تصاویر ۴chan منتشر شد. اما ماهیت آن جعلی است و صرفا ساخته و پرداخته تخیل مخاطبان این کارتون آمریکایی است.

البته همواره اخبار فیک و اشتباه پیشتاز هستند. اکنون برخی از کاربران توئیتر این تصویر را به سخره گرفته‌اند و برخی دیگر اشاره کرده‌اند که اگر ترامپ بر اثر ابتلا به کرونا فوت کند باید به طور جدی بررسی بیشتری درباره کارتون سیمپسون‌ها صورت گیرد.

کارتون "سیمپسون‌ها" بلندترین مجموعه تلویزیونی "کمدی موقعیت" امریکایی است که از ۱۷ دسامبر ۱۹۸۹ تاکنون از شبکه "فاکس" پخش می‌شود. این مجموعه فیلم در شهر ساختگی "اسپرینگ فیلد" اجرا می‌شود که فرهنگ امریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتار‌های انسانی را به تصویر می‌کشد.

پیش از این نیز گفته شده بود که این کارتون پیش‌گویی‌های زیادی را درباره وقایع سیاسی انجام داده و به تصویر کشیده است از جمله پیشگویی کرونا که در کارتون از آن تحت عنوان ویروسی آسیایی که توسط افراد از طریق عطسه منتشر شده و انتقال می‌یابد یاد شده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: