April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۶۱۱
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
0
پمپ آب یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین ماشین آلات موجود در جهان است که جهت انتقال آب به ساختمان ها ومنازل مورد استفاده قرار می گیرد.

راهنمای جامع خرید پمپ آب مناسب

 

به گزارش پول نیوز، باید توجه داشت که برای انتخاب پمپ آب مناسب با نیاز خود، مولفه های زیادی می بایست مورد بررسی قرار  گیرند که از مهمترین آنها می توان به محاسبه هد و دبی اشاره نمود. در این مقاله که توسط سایت گروه مستر نوشته شده است ابتدا روش های ساده برای محاسبه این دو ویژگی را بررسی نموده سپس سایر نکات مهم را مرور خواهیم کرد.

هد در پمپ آب در واقع معرف میزان ارتفاع یا فشار آب می باشد که به اختصار با کلمه ی H نشان داده می شود و دبی نیز بیانگر میزان آبدهی پمپ است که با کلمه Q نمایش داده می شود که با آگاهی از تعاریف و استفاده از روش های محاسبه آنها می توان به راحتی برای خرید پمپ آب مناسب برای آپارتمان، ویلا یا منزل اقدام نمود.


چگونه مقدار هد پمپ آب را برای استفاده در منازل یا ساختمان  محاسبه کنیم؟

 

راهنمای جامع خرید پمپ آب مناسب

 

برای بدست آوردن فشار آب مورد نیاز ابتدا می بایست تعداد طبقات ساختمان را در عدد 3 ضرب کنیم (عدد 3 معرف ارتفاع هر طبقه در ساختمان های متعارف می باشد) سپس عدد بدست آمده را با عدد 30 (عدد 30 معرف فشاری برابر 3 بار است که در پشت شیرهای مصرفی ایجاد خواهد شد) جمع کرده، عدد بدست آمده میزان فشار مورد نیاز شما را نشان خواهد داد. به عنوان مثال اگر عدد بدست آمده 54 باشد بدین معنی است که شما باید پمپ آبی با فشار 4/5 بار را تهیه نمایید.

نحوه بدست آوردن فشار پمپ آب خانگی در خانه های ویلایی

محاسبه فشار مورد نیاز آب در ویلا به دو صورت امکانپذیر می باشد، چنانچه پمپ آب دقیقا در زیر ویلا قرار گرفته باشد می توان برای محاسبه فشار از روش قبلی استفاده نمود اما اگر پمپ آب با ساختمان ویلا فاصله داشته باشد ابتدا باید فاصله بین پمپ آب و ساختمان ویلا (طول مسیر جریان آب) را بر حسب متر محاسبه کرده و عدد بدست آمده را بر 10 تقسیم کنیم، حال حاصل را با ارتفاع ساختمان (حاصلضرب تعداد طبقات در عدد سه) جمع می کنیم و در نهایت دو عدد بدست آمده (طول مسیر پمپ آب تا ساختمان و ارتفاع) را با عدد 30 جمع می کنیم و فشار را بر حسب بار بدست می آوریم.

 
نحوه محاسبه دبی پمپ آب

 

راهنمای جامع خرید پمپ آب مناسب

 

برای بدست آوردن میزان دبی یا آبدهی پمپ می توان از روش های مختلفی استفاده نمود که ساده ترین آنها روش تجربی است، در این روش که بسیار ساده و سریع می باشد به ازای هر واحد مسکونی میزان مصرف آب را در حدود ۴۰۰ لیتر بر ساعت در نظر می گیریم. (این مقدار دبی تقریبی است که به صورت تجربی به دست آمده است)

به عنوان مثال اگر ساختمانی دارای ۶ طبقه مسکونی ۲ واحدی و یک طبقه پارکینگ و یک طبقه زیر زمین باشد میزان فشار و بازدهی پمپ آب مورد نیاز به این طریق محاسبه می شود.

 ۱۲ × ۴۰۰ = ۴۸۰۰ لیتر بر ساعت

برای تبدیل لیتر بر ساعت به متر مکعب بر ساعت عدد حاصل را بر 1000 تقسیم می کنیم:

4800 ÷ 1000 = ۴٫۸ متر مکعب بر ساعت

نتیجه اینکه این ساختمان به پمپ آبی با میزان آب دهی حدود 5 متر مکعب بر ساعت نیاز دارد.

در روش های دقیق تر که نسبت به روش اول پیچیده تر است از فاکتور همزمانی (Contemporaneity Factor)  استفاده می شود که به نقاط تحویل بستگی دارد و دارای فرمول بندی های ویژه ای است که جزئیات آن در مقاله بهترین و ساده ترین روش انتخاب پمپ آب خانگی آورده شده است. برای مطالعه کاملتر کافی است عنوان بیان شده را در اینترنت جستجو کنید.

 

سایر نکات مهم برای خرید پمپ آب مناسب

  • در صورت امکان سعی کنید پمپ های آب سه فاز تهیه نمایید، چراکه دارای مصرف برق کمتر و طول عمر بیشتری نسبت به مدل های تک فاز هستند.

 

  • استفاده یا عدم استفاده از ست کنترل را برای کارکرد خودکار بررسی کنید.

 

  • در مواردی که فشار آب شهری بالا نیست یا تمایل دارید تا با ذخیره شدن آب، پمپ کارکرد کمتری داشته باشد از منبع تحت فشار استفاده نمایید.

 

  • پیش از خرید پمپ آب به نوع آن حتما توجه داشته باشید، انواع مختلفی از پمپ های آب خانگی وجود دارند، از جمله می توان به پمپ های جتی، بشقابی، دو پروانه اشاره نمود.

 

  • خرید پمپ آب خانگی را حتما از مراکز فروش معتبر با فاکتور رسمی و خدمات پس از فروش مشخص تهیه نمایید.


یکی از بهترین مراجع برای کسب اطلاعات دقیق برای خرید پمپ آب مناسب سایت گروه مستر می باشد که توضیحات فنی تمامی پمپ های ایرانی و خارجی موجود را در این سایت می توان مطالعه نمود. توصیه می شود برای مشاوره جهت خرید و کاهش دغدغه‌ های مربوطه با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره خرید (گروه مستر): 33997522 و 33997661

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: