کد خبر: ۳۳۹۶۵۵
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
0
مدیر کارگزاری بانک رفاه عنوان کرد: بهترین راهکار برای ایجاد ثبات و تعادل در بازار سرمایه، رجوع به ذات حرکت منطقی بازار سرمایه است.

به گزارش پول نیوز، فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه، درباره نابسامانی های بازار سرمایه در روزهای اخیر  و نقش دولت در اینباره اظهار داشت: دولت‌ها در فضای بازار سرمایه و معاملات این بازار چه در عرضه و در تقاضا نقش اساسی ندارند و سطح عمومی قیمت‌ها بر بازار اثر منفی گذاشته است.

آقا‌بزرگی ادامه داد: اگر بیش از اندازه قیمت ها رشد کند یا بیش از حد پایین بیاید، بازار خودش را اصلاح میک ند. اما در فضای کسب کار در بازار سرمایه دولت نیت حمایت دارد. در فضای بورس حداقل از لحاظ گفتاری و از لحاظ توصیه و افراط نظر مثبتی هم به بازار سرمایه دارند، مبتنی بر اینکه بهترین راهکار تجهیز منابع مالی برای بنگاه های اقتصادی بازار سرمایه است. اما بازار پول وظیفه جداگانه دارد، در مدت زمانی کمتر از یکسال و به دلیل اینکه این ساختار نگاهی است که تغییر می کند بازار سرمایه محور توجه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: دولت‌ها هیچگونه نقشی به طور مستقیم در فضای کسب و کار ندارند اما دلیل اصلی این نوسان‌ها، نوسان فاصله دار ارزش ذاتی و ارزش روز بازار سهام است. این دو عنصر یکدیگر را اصلاح می کنند و در دوره کوتاه و میان مدت یعنی کمتر از یکسال این تعادل به دست می‌آید.

مدیر کارگزاری بانک رفاه در پایان با اشاره به راهکار برای ایجاد ثبات در بازار سرمایه گفت: بهترین راهکار برای ایجاد ثبات و تعادل رجوع به ذات حرکت منطقی بازار سرمایه است. بهترین شکل و راهکار برای ایجاد تعادل، شکل گیری نوسان قیمت است که به طور طبیعی در بازار های مالی بازارهای سرمایه و بورس اتفاق افتاده است و این روند اطلاحی به مرور دارد جایگاه خود را پیدا میکند یعنی قیمت متعادل را پیدا میکند ودر نهایت باعث ثبات و تعادل در بازار می‌شود. پذیرفتن این حرکت به تدریج بهترین راه رسیدن به تعادل است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: