April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۶۶۵
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
0
تولید نفت لیبی تا ۲۹۵ هزار بشکه در روز پس از اعلام آتش بس در جنگ داخلی این کشور و باز شدن تاسیسات انرژی آن افزایش یافته است.

تولید نفت روزانه لیبی افزایش یافت

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، تولید نفت لیبی تا 295 هزار بشکه در روز پس از اعلام آتش بس در جنگ داخلی این کشور و باز شدن تاسیسات انرژی آن افزایش یافته است.

میادین نفتی که بنادر حریقه، بریقه و زیتونیه لیبی را تغذیه می‌کنند تولید خود را افزایش داده اند. تولید نفت لیبی هفته گذشته برابر با 250 هزار بشکه در روز بود و به دنبال بارگیری نفت از منابع ذخیره سازی این کشور افزایش می‌یابد .

آغاز تولید نفت لیبی در شرایطی که تاجران نسبت به دورنمای تقاضای انرژی بدبین هستند و بسیاری از کشورها محدودیت‌های رفت و آمد ناشی از همه‌گیری به ویروس کرونا را افزایش داده‌اند، بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد.

1.8 میلیون بشکه نفت در سه محموله در ماه اکتبر از بندر بریقه صادر خواهد شد. 5 محموله هم در بندر زیتونیه بارگیری می‌شود. دو نفتکش هر کدام حاوی یک میلیون بشکه نفت طی دو هفته گذشته در بندر حریره بارگیری شده‌اند.


این برنامه بارگیری نفت یک برنامه اولیه است و احتمالاً صادرات نفت لیبی بیشتر از این مقدار خواهد بود. لیبی که بزرگترین ذخایر نفت آفریقا را در اختیار دارد، در آغاز سال جاری میلادی حدود 1.2 میلیون بشکه در روز تولید داشت ولی درگیری‌های داخلی باعث بسته شدن بنادر و میادین نفتی این کشور شد. شرکت ملی نفت لیبی در حال بررسی امنیت چهار بندر نفتی دیگر در این کشور است که شامل بندر زاویه هم می‌شود. نفت میدان شراره که بزرگترین میدان نفتی لیبی است به این بندر می‌رسد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: