April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۶۹۶
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
0
استاندار تهران گفت: هفته آینده استفاده از ماسک از درب منازل در استان تهران اجباری خواهد شد و بر اجرای این قانون به‌شدت نظارت می‌شود.
سه روز از تعطیلی تقریبی تهران می‌گذرد. قرار بود پروتکل‌هایی اجرا شود و مراکز تعطیل شوند و کارمند‌هایی که می‌توانند، با دورکاری کار را پیش ببرند. کار و فعالیت برخی مشاغل هم تنها یک هفته تعطیل یا محدود شد، اما این‌ها فقط در بخش‌نامه اتفاق افتاد و تقریبا همه آن‌هایی که محدودیت‌ها شامل حالشان می‌شود، چراغ‌خاموش یا حتی علنا مشغول به کارند. مسئله، اما جدای از همه این اتفاقات این است که یک هفته تعطیلی کمکی به تهرانی نمی‌کند که آمار مرگ روزانه کرونایی‌اش بیش از صد نفر است. اپیدمیولوژیست‌ها می‌گویند حداقل دو هفته تعطیلی واقعی و محدودیت عبور و مرور از تهران به شهر‌های دیگر شاید بتواند کمک‌کننده باشد. اما چرخ لنگ اقتصاد و شاید هم سفیدنمایی بیش از حد رئیس‌جمهوری اجازه نمی‌دهد کار ستاد کرونا پیش برود. آیا واقعا تعطیلی یک‌هفته‌ای دردی از تهران دوا می‌کند؟ این سؤالی بود که از ایرج حریرچی، قائم مقام وزارت بهداشت پرسیده شد.

حریرچی در پاسخ به این سؤال گفت: «دولت‌ها در کشور‌های مختلف، برای تعطیلی‌ها از سیاست متفاوتی استفاده کردند؛ بعضی کشور‌ها از تعطیلی تا اطلاع ثانوی استفاده می‌کنند، بعضی از کشور‌ها از تعطیلات کوتاه‌مدت و میان‌مدت استفاده می‌کنند، بعضی از کشور‌ها از تعطیلات شدید مقطعی استفاده می‌کنند. یعنی چهار، پنج روز را کامل تعطیل می‌کنند و هیچ رفت‌وآمدی در شهر اتفاق نمی‌افتد و...؛ به بیان دیگر تعطیلی‌ها متفاوت و نتایج آن هم متفاوت است. قاعدتا هم تصمیمی که توسط ستاد‌ها گرفته می‌شود، قابل تمدید است. یعنی این یک هفته می‌تواند مجددا تمدید شود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که این تعطیلی‌ها براساس اختیاراتی که به استاندار‌ها تفویض شده مشخص می‌شوند و این یک هفته را هم اگر لازم باشد خود استان‌ها می‌توانند مجددا تمدید کنند».

وی در پاسخ به این سؤال که خود شما چه نگاهی به این میزان تعطیلات به‌عنوان پزشک دارید، گفت: «بالاخره این آیین‌نامه‌ای است که تصویب شده. معمولا با توجه به دوره نهفتگی بیماری، ترجیح روی تعطیلات دوهفته‌ای است. البته باید در نظر گرفت ما سطوح چهارگانه تعطیلی داریم. حتی اگر تعطیلی کامل باشد، یک‌سری اماکن و مشاغل حتما باید کار کنند. برای مثال نانوایی را نمی‌شود تعطیل کرد، بیمارستان، پلیس، آتش‌نشانی، داروخانه، سوپرمارکت باید کار کنند. این‌ها جزء سطوح یک هستند. در‌حال‌حاضر در تهران تصمیم گرفته شده که سطح سه تعطیل شوند. البته باید توجه داشت که متأسفانه ما تجربیاتی در دوران قبلی تعطیلات داشتیم که خوب نبود. وقتی می‌گوییم تعطیل، یعنی افراد در خانه بمانند، تردد نکنند تا تماس اجتماعی کم شود. اما با افزایش تعطیلات سفر‌ها و پاساژگردی و میهمانی‌ها افزایش پیدا می‌کند. در واقع گاهی از این تعطیلات نتیجه مناسبی دریافت نمی‌شود».
برچسب ها: تهران ، تعطیلی ، ماسک ، منازل ، اجباری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: