April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۷۶۲
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
0
آنتونی فائوچی گفت: مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا بر این باور است که براساس اطلاعات مبتنی بر علم روز ابتلای افراد به کرونا بیشتر از افراد دیگر مبتلا شده به این ویروس صورت می گیرد.

کرونا از طریق هوا هم منتقل می‌شود// فردابه گزارش  پول نیوز ، براساس بیانیه مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، افراد می توانند با نزدیک شدن به شش فوتی (۱.۸۲ متر) افراد مبتلا به کرونا دچار این بیماری شوند.

به گفته فائوچی، انتقال کرونا در فضای بسته و با تهویه ضعیف که اغلب در آنجاها فعالیت هایی که باعث تنفس شدیدتر می شوند، صورت می گیرد. چنین محیط ها و فعالیت هایی ممکن است به تجمع ذرات حامل ویروس کمک کند.

مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در حالی اعلام می کند که ویروس کرونا از طریق هوا نیز می تواند انتقال یابد که در ماه گذشته این مورد را تکذیب کرده بود.

 

مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا می گوید که افراد می توانند با فاصله گرفتن ۶ فوتی از دیگران، استفاده از ماسک که بینی و دهان آنها را پوشانده، شستن مداوم دست ها، تمیز کردن سطوح و ماندن در خانه در صورت بیماری از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون هفت میلیون و ۶۳۷ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و بیش از ۲۱۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

شمار بهبودیافتگان آمریکا نیز چهار میلیون و ۸۴۹ هزار نفر گزارش شده است.

مردم آمریکا در حالی با روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در کشور مواجه هستند که ترامپ از روز اول این بیماری را دسته کم گرفت و تدابیر بهداشتی قوی برای مهار و کنترل این ویروس مرگبار که تا کنون جان بیش از یک میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته انجام نداد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: