کد خبر: ۳۳۹۷۷۲
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
0
بورس تهران دیروز از پس دو روز ریزش پیاپی سبز پوشید تا در چهارمین روز هفته شمار روز‌های مثبت و منفی بورس یکی شود.
قیمت سهم‌ها در بورس بر مبنای دلار چند تومانی است؟
به گزارش پول نیوز، با شروع معاملات امروز بازار سهام نماد‌های خودرویی و بانکی با افزایش تقاضا رنجی مثبت داشتند، اما نماد‌هایی مانند فولاد در حال تقابل میان عرضه و تقاضا بود و در رنج منفی معامله می‌شد که در نیم ساعت پایانی معاملات بازار سهام تقاضا بر عرضه در این نماد چیره شد.

در جریان معاملات دیروز بازار سهام نماد‌های خودرویی، بانکی‌ها، پتروشیمی‌ها و فراورده‌های نفتی در رنج مثبت معامله می‌شدند و نماد‌های کوچک بازار نیز وضعیت خوبی داشتند.

بازار امروز به کدام سمت می‌رود؟

بسیاری از کارشناسان در پاسخ به این سئوال تاکید کردند که وضعیت فردا نیز تغییر خاصی را نسبت به چهار روز ابتدایی هفته تجربه نمی‌کند. آن‌ها بر این اعتقادند که شفافیت بازار با انتشار گزارش شرکت‌ها می‌تواند زمینه را برای رشد قابل توجه سهم‌ها فراهم نماید. بر این اساس بررسی‌ها نشان می‌دهد در شرایط کنونی بازار به نوعی دچار خلا اطلاعاتی شده و این خلا اطلاعاتی اتفاقا زمینه را برای بروز بیش از پیش مشکل فراهم می‌کند چرا که سبب شده است بازار به سمتی حرکت کند که به محض مثبت شدن سهامداران فضا را برای خروج مناسب ببینند.

علی حیدری کارشناس بازار سرمایه معتقد است بی‌تردید بازار سرمایه در ماه‌های آتی رشد می‌کند چرا که قیمت سهم‌ها امروز بر مبنای دلار بیست هزار تومانی است و با ثبات بازار ارز، تورم موجود در این بازار تاثیر خود را در بازار سمرایه نشان می‌دهد.

وی معتقد است همین حالا قیمت سهم‌ها نسبت به قیمت ارز عقب ماندگی دارد از این رو سهم‌ها در محدوده ارزندگی بالایی قرار دارند. از سوی دیگر خبر امیدوار کننده در خصوص واریز یک درصد صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه نیز جو امیدواری را در میان سهامداران افزایش داده است.

عضو شورای عالی بورس گفت: با تایید بانک مرکزی تا پایان هفته یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه انتقال خواهد یافت.

ماشاالله عظیمی عضو شورای عالی بورس، در خصوص انتقال یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرده است: در حال حاضر قرارداد‌های مرتبط با انتقال یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه آماده و به نهاد‌های مربوطه ارسال شده است و طبق گفته مسئولان تا پایان هفته این قرارداد‌ها تایید می‌شود.

او بیان کرد: بعد از تایید قراردادها، نوبت به تایید بانک مرکزی می‌رسد، زیرا تا زمانی که بانک مرکزی دستوری صادر نکند امکان جابجایی یک ریال هم از صندوق توسعه ملی وجود ندارد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: