کد خبر: ۳۳۹۷۹۸
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
0
برای رسیدن به یک بازار منطقی که در رشد و افت رفتاری تحلیلی از خود بروز می دهد، باید بازارگردان‌ها تقویت شوند و از شکل سنتی خارج شوند.
مشاهده می گردد که بازار بورس در حال بهبود وضعیت است. اما یک نکته با اهمیتی وجود دارد که باید به آن توجه کرد. اولین گروه ها که متعادل شدند در روند ریزش اخیر، دلاری ها بودند که دو دلیل داشت: اول اینکه حامیان حقوقی بزرگی داشتند و به نوعی بازارگردانی شدند.دوم اینکه نرخ ارز صعودی شده بود و p.e تحلیلی آن ها به حد منطقی جهت سرمایه گذاری رسیده بود.


در بازار، ایران خودرو یکی از اولین شرکت های غیردلاری بود که سبز شد. چون اولین شرکتی بود که خبر بازارگردانی آن در بازار پیچید.


ببینید مصاحبه روز گذشته رئیس انجمن صنفی سیمان با این صنعت چه کرده که گفته بود برای کل صنعت بازارگردان تعیین می کنیم. این مساله نمایانگر آن است که بازار تا چه اندازه به نقدشوندگی وزن می دهد. یعنی حقیقتا مهمتر از EPS بحث نقدشوندگی است. پس به بازارگردانی باید بها داد. نهاد ناظر، شورای عالی بورس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با درک صحیحی از فضای موجود، بازارگردانی را اجباری کردند و سازمان بورس هم فورا زیرساخت ها را مهیا کرده است.


برای رسیدن به یک بازار منطقی که در رشد و افت رفتاری تحلیلی از خود بروز می دهد، باید بازارگردان‌ها تقویت شوند و از شکل سنتی خارج شوند.


این تعداد شرکت تامین سرمایه و مدیریت سرمایه حتما می توانند مدل سنتی بازارگردانی را که محدود به چند نماد بود به کل بازار تعمیم دهند. باید از دانش آکادمیک فعالان بازار و تجربیات مدیران نهاد مالی استفاده شود تا این مسیری که آغاز شده به بهترین شکل ادامه یابد آن وقت می شود یک سال بعد که به امروز نگاه می کنیم، حس کنیم که یک قدم مثبت رو به جلو داشته ایم.


امروز شاخص کل بورس با افزایش۲۱هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۶هزار واحد ایستاد. شاخص کل بورس در لحظات آغازین معاملات بازار سرمایه با افزایش۲۱هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۶هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۰۰۰ واحدی، ۴۰۴هزار و ۹۸۵ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز به ۱۸ هزار و ۱۴۹ واحد رسید.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: