April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
عملکرد بورس در هفته‌ای که گذشت چگونه بود؟
کد خبر: ۳۳۹۸۱۳
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
0
شاخص کل بورس علیرغم روند منفی که در کل هقته در پیش گرفته بود، در ادامه معاملات امروز روند صعودی به خود گرفت و با رشد ۲۶ هزار واحدی روبه رو شد.
عملکرد هفته ای شاخص بورس
به گزارش پول نیوز، معاملات روز شنبه بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۴۲ هزار و ۷۲۲ واحد رشد رقم یک میلیون و ۵۴۶ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۳۱۰۵ واحد افزایش در رقم ۴۰۰ هزار و ۶۸۹ واحد ایستاد.
در این بازار فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گوهر، س. نفت گاز و پتروشیمی تامین، پارایش نفت اصفهان و سرمایه گذاری غدیر نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را گذاشتند و پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، گروه پتروشیمی س. ایرانیان، ملی صنایع مس ایران و بانک صادرات نماد‌های پر بیننده این بازار بودند.

روز پس از آن نیز شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز یک شنبه ۱۳ مهر ماه با ریزش ۲۳ هزار واحدی (معادل ۱/۵- درصد کاهش) در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز حدود ۲ هزار واحد (معادل ۰/۴- درصد کاهش) ریزش کرده و رقم ۳۹۸ هزار و ۶۹۸ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز به ۱۷ هزار و ۸۳۳ واحد رسید.
همچنین نماد‌های فولاد»، «فملی»، «فارس» و «تاپیکو» بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه ۱۴ مهر ۹۹ ریزش سنگین ۳۲ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزش ۱۹۰۰ واحدی، ۳۹۶ هزار و ۷۶۸ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز به ۱۷ هزار و ۶۴۷ واحد رسید. «کگل»، «فملی»، «فارس» و «تاپیکو» نماد‌هایی با بیشترین اثر منفی بر ساخص بودند.

معاملات روز سه شنبه بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۲۴ هزار و ۵۴۰ واحد صعود رقم یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۵۳۵۴ واحد رشد کرد و به رقم ۴۰۲ هزار و ۱۲۰ واحد رسید. در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۷۸ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال انجام شد.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، بورس اوراق بهادار، سرمایه گذاری غدیر، ایران خودرو، مخابرات ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاتشند. نماد‌های پربیننده این بازار نیز ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت و بانک صادرات ایران بودند.

شاخص کل بورس تهران که در ساعات ابتدایی معاملات در آخرین روز از هفته، صعودی چشم گیر داشت در پایان معاملات با رشد ۲۶ هزار واحدی (معادل ۱.۷۲ درصد افزایش) در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۵ هزار واحدی ۵۰۷ هزار و ۱۹۷ واحد (معادل ۱.۷۲ درصد افزایش) را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز به ۱۸ هزار و ۱۵۴ واحد رسید.
همچنین رمپنا»، «فارس» و «وبملت» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. ارزش معاملات این بازار در روز جاری حدود ۹۳۰۰ میلیارد تومان بود.


با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 

 

 

گزارش از سحر گلی زاده

 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: