April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۸۴۷
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
0
هر اسباب بازی، دستگاه و کالایی که کاربران در یوتیوب مشاهده می کنند، به زودی در خود این سایت ویدیویی به فروش خواهد رسید.

به گزارش پول نیوز، بزرگترین سایت ویدیویی جهان اخیرا از سازندگان ویدیو درخواست کرد از نرم افزار یوتیوب برای برچسب گذاری و ردگیری محصولاتی که در کلیپهایشان دیده می شوند، استفاده کنند. این دیتا به ابزارهای آنالیتیک و خرید گوگل مرتبط خواهند شد.

منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: هدف گوگل تبدیل مجموعه وسیع از ویدیوهای یوتیوب به یک کاتالوگ بزرگ از کالاهاست که بینندگان می توانند با یک کلیک، آنها را مستقیما از یوتیوب خریداری کنند. این شرکت برای فروش کالاها از طریق یوتیوب در حال تست یکپارچگی با شاپی فای است.

سخنگوی یوتیوب تایید کرد که این شرکت در حال آزمایش این قابلیتها با شمار محدودی از کانالهای ویدیویی بوده است و خالقان ویدیو روی محصولاتی که نمایش داده می شوند، کنترل خواهند داشت.

این اقدام می تواند یوتیوب را از یک غول تبلیغاتی به رقیب جدیدی برای تجارت الکترونیکی شرکتهایی مانند آمازون و علی بابا تبدیل کند.

اندی ال وود، رییس استارتاپ تجارت الکترونیکی بسکت گفت: یوتیوب یکی از داراییهایی است که از آن حداقل استفاده شده است و اگر گوگل تصمیم بگیرد که در آن سرمایه گذاری کند، فرصت بسیار عظیمی خواهد بود.

معلوم نیست یوتیوب چگونه از محل فروش این کالا درآمد خواهد داشت. با این حال این سرویس پیشنهاد اشتراک به سازندگان ویدیو را آغاز کرده و یک سهم ۳۰ درصدی از فروش برای خود برمی دارد.

گوگل به دفعات تجارت آنلاین را امتحان کرده اما موفقیت محدودی داشته است. این شرکت عمدتا ترجیح می دهد به فروش تبلیغاتی بپردازد که کاربران را به سایر فروشگاههای آنلاین هدایت می کنند. با این حال شیوع پاندمی کووید ۱۹، بودجه تبلیغات در بخشهای سفر و خرده فروشی سنتی که مشتریان بزرگ گوگل در بخش تبلیغات هستند را کاهش داده است. در مقابل، تجارت الکترونیکی با ماندن مردم در خانه و سفارش آنلاین کالاهای مورد نیازشان رونق پیدا کرده است. این امر باعث شده گوگل در حاشیه بماند و شاهد فعالیت شرکتهای دیگر مانند فیس بوک باشد که در حال تبدیل اینستاگرام به یک فروشگاه آنلاین است. فروش آمازون هم افزایش یافته در حالی که گوگل در سه ماهه دوم امسال با نخستین کاهش درآمد روبرو شد.

ماههاست که مدیران گوگل تاکید می کنند که یوتیوب برای استراتژی تجارت الکترونیکی آنها محوری است و اخیرا هم سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل اظهار کرده بود که ویدیوهای یوتیوب می توانند به یک فرصت خرید تبدیل شوند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت واحدهای پرداخت و تجارت الکترونیکی خود را نیز بهسازی کرده و در ژوییه اعلام کرد قصد دارد بازرگانان را به سایت گوگل شاپینگ جذب کند که شامل ادغام با شاپی فای است.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: