کد خبر: ۳۳۹۹۵۱
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
0
صندوق مستمری کلیسای انگلیس اعلام کرد به خاطر عدم اجرای هدف گذاری مرتبط با کاهش آلایندگی تمام سهام خود در اگزون موبیل آمریکا را فروخته است.

یک کلیسا سهام نفتی خود را فروخت

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، صندوق مستمری کلیسای بزرگ انگلیس اعلام کرد به خاطر اینکه شرکت بزرگ نفتی اگزون موبیل آمریکا نتوانسته به هدف گذاری خود در کاهش آلایندگی عمل کند تمام سهام خود در این شرکت را این هفته فروخته است.

صندوق مستمری این کلیسا 3.62 میلیارد دلار دارایی داشته و یکی از سهامداران اگزون موبیل بوده که بارها از این شرکت بزرگ نفتی خواسته است تا در باره عملکرد خود در حوزه کاهش آلایندگی گزارش داده و از این شرکت خواسته تا راهکاری را در راستای کاهش آلایندگی فعالیت‌هایش و همچنین محصولات آن بیابد.

سخنگوی صندوق مستمری کلیسای انگلیس گفت از آنجا که اگزون نتوانسته به هدف گذاری خود برای کاهش آلایندگی دست یابد این صندوق تمام سرمایه‌گذاری خود در اگزون را بیرون کشیده است.

در عین حال سه شرکت بزرگ نفتی اروپایی ارائه گزارش درباره فعالیت‌های خود در راستای کاهش آلایندگی را آغاز کرده و متعهد شدند طی سال‌های آینده میزان آلایندگی فعالیت ها و تولیدات خود را کاهش دهند.

اگزون موبیل تاکنون این کار را نکرده و همین امر اعتراض برخی سهامداران آنها را در پی داشته است.

به عنوان مثال شرکت بلک راچ، که یکی از سهامداران اگزون است مدت‌هاست تلاش می‌کند تا شرکت‌های اگزون موبیل و شورون را بر آن دارد که در زمینه فعالیت‌های خود برای کاهش آلایندگی با شفافیت بیشتری عمل کنند.

 

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: