مدیرعامل سابق بیمه حافظ در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۴۰۳۰۹
۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
0
مدیرعامل سابق بیمه حافظ بیان کرد: یکی از اقدام‌هایی که به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور کمک می‌کند، اصلاح قوانین بیمه شخص ثالث است.
تولیدی/// منتشر نشود/// اصلاح قوانین بیمه شخص ثالث برای کمک به افزایش ضریب نفوذ
به گزارش پول نیوز، خرید بیمه نامه به عنوان یکی از ابزار‌های کارای مدیریت ریسک و تأمین امنیت، از یک سو سبب گسترش رفاه اجتماعی و از سوی دیگر باعث رشد سرمایه‌گذاری می‌شود که در پی آن، تولید با سرعت بیشتری رشد کرده و اقتصاد رونق می‌گیرد.

امروزه صنعت بیمه از عوامل مهم توسعه اقتصاد در کشور‌ها محسوب می‌شود و توسعه بیمه شاخصی برای توسعه اقتصادی کشور‌ها تلقی می‌شود. ماهیت بیمه، مشارکت در خسارت و جایگزین کردن اطمینان به جای عدم اطمینان است؛ بنابراین بیمه به عنوان یک روش مقابله با خطر، پاسخی به شرایط نامطمئن و پر مخاطره است.

پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران و عدم خرید بیمه نامه از چالش‌هایی است که سال‌هاست صنعت بیمه را درگیر خود کرده و هر بار هم که طرح و برنامه‌ای در این زمینه ارائه می‌شود بر آن اثرگذار نیست. این پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران عوامل مختلفی دارد که بسیاری آن را ریشه در مسائل اقتصادی و برخی نیز آن را ریشه در مسائل فرهنگی جامعه می‌دانند.

در همین رابطه محمد رضا خوش کیش مدیرعامل سابق بیمه حافظ و عضو شورای عالی بیمه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز عنوان کرد: امروزه یک فرمولی در بحث ضریب نفوذ بیمه وجود دارد که فرمول جهانی است. طبق آماد منتشر شده در سال ۹۸، ضریب نفوذ بیمه ۲.۵ درصد است این رقم قابل قبول است.

مدیرعامل سابق بیمه حافظ بیان کرد: ضریب نفوذ بیمه در دنیا بر حسب کل صنعت بیمه گری محاسبه می‌شود. ضریب نفوذ بیمه در جهان اول ۷ درصد است و مجلس در دوره قبل افق ضریب نفوذ بیمه را ۷ درصد تعیین کرده بود، اما سازوکار‌های رسیدن به این عدد را پیش بینی نکرده بود.

افق طلایی بدون سازوکار ممکن نیست

وی ابراز کرد: چند فاکتور وجود دارد که نشان می‌دهد ضریب نفوذ بیمه در کشور به رقم ۳.۵ درصد رسیده است و این عدد بسیار خوبی برای صنعت بیمه محسوب می شود.

خوش کیش مطرح کرد: طرح تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی که از سال ۱۳۸۰ با در بسته مجلس روبه رو می‌شد، امروزه با تشکیل مجلس جدید، تشکیل این طرح قوت گرفت  و تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی به فرهنگ سازی استفاده از محصولات بیمه‌ای کمک می‌کند که در کنار ضریب نفوذ بیمه افزایش می‌یابد.

این کارشناس صنعت بیمه خاطر نشان کرد: یکی از اقدام‌هایی که به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور کمک می‌کند، اصلاح قوانین بیمه شخص ثالث است.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: