کد خبر: ۳۴۰۵۸۵
۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
0
سعید پورعلی انجام نظارت‌های دقیق، مراقبت‌های جدی و رعایت همه جانبه پروتکل‌ها را عوامل بازدارنده از ایجاد محدودیت‌های دوباره و گذر از بحران اپیدمی کرونا عنوان کرد.
به گزارش پول نیوز، سعید پورعلی دبیر شورای سلامت جزیره در بیست و هشتمین جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا سیاست سازمان منطقه آزاد کیش در کارگروه مقابله با ویروس را بیماریابی مستمر بیان کرد و گفت: هرچه انجام تست در سطح وسیع تری انجام شود، امکان مدیریت و مقابله با این اپیدمی بیشتر خواهد بود همانطور که کنترل سریع شیوع ویروس در دوره بعد از خرداد بر اساس اقدامات پیشگیرانه صورت گرفت.

دبیر شورای سلامت کیش با قدر دانی از ۸ ماه تلاش مستمر و شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی مستقر در جزیره بیان کرد: با آغاز فصل پاییز و زمستان باید اقدامات پیشگیرانه با جدیت تمام برای مقابله با کرونا در این منطقه ادامه داشته باشد و بر اساس سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، تلاش ما بر این ایجاد تعادل میان سلامت؛ اقتصاد، فرهنگ، آموزش، و فعالیت‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به کاهش حساسیت و عادی جلوه دادن شرایط در کشورگفت: نباید چنین تفکری به مردم القا شود تا مشارکت مردم را بیش از پیش شاهد باشیم. در همین راستا، تبلیغات محیطی نیز برای آگاهی بیشتر جامعه در مسیر اطلاع رسانی و آموزش با حساسیت بالا دنبال شود.

پورعلی عنوان کرد: طبق آمار اعلام شده امروز شورای سلامت کیش، رعایت شرایط بهداشتی در سطح جزیره حدود ۷۵ درصد گزارش شده که آمار امید وار کننده‌ای است. اما انتظار داریم میزان رضایت به ۹۵ درصد برسد؛ بنابراین اجرای نظام نظارتی سه لایه تشکیل شده از سازمان و بخش‌های مختلف آن، صنوف و مردم و رسانه‌ها که همیشه از ابتدای شیوع ویروس مورد تاکید بوده، باید به نحو احسن و در سطوح بالاتری انجام شود. چرا که در مسیر کنترل شیوع کرونا هیچ راهی جز رعایت پروتکل‌ها وجود ندارد و دنیای علم نیز همچنان در مرحله آزمون و خطا است.

دبیر شورای سلامت کیش با اشاره بر ضرورت افزایش نظارت در شرایط شیوع ویروس، گفت: باید از مردم و سازمان‌های مردم نهاد و هلال احمر کمک گرفت و با رعایت مقررات بهداشتی به سمت و سویی حرکت کنیم که سلامت، اقتصاد و فرهنگ در کنار هم برقرار باشد.

وی همچنین با بیان اینکه در سیستم حمل و نقل همچنان نیاز به نظارت‌های بیشتر مسئولان این حوزه است گفت: مدیریت حمل و نقل عمومی با تقویت عملکرد باید نظارت‌ها را بیشتر کند تا درصد رعایت قوانین و مقررات به میزان مطلوبی برسد.

سعید پور علی در ادامه تاب آوری اقتصادی را بحثی بسیار مهم عنوان کرد و افزود: این موضوع در صورت عدم مدیریت صحیح سبب ساز بسیاری از مشکلات جدی اقتصادی و حتی سیاسی خواهد شد و رفتار‌های فرهنگ پایه می‌تواند بر کاهش سرعت شیوع بیماری و کم شدن مشکلاتی که به طبع آن به وجود می‌آید نقش بسزایی ایفا کند.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در آگاهی بخشی به جامعه کیش برای کنترل شیوع کرونا اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که مجدد به شرایط ایجاد محدودیت‌ها نرسیم و راه حل آن، رعایت مقررات از سوی مسافران، گردشگران و کیشوندان است که باید به خوبی در فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای تشریح شود.

دکتر محمد رضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش نیز در این نشست با بیان اینکه از شروع اپیدمی کرونا تا کنون ۷ هزار و ۵۳۶ تست از اشخاص مشکوک به بیماری گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۴۸۰ تست مثبت اعلام شده است، گفت: میزان مرگ و میر بر اساس جمعیت ساکن در جزیره بالا و ۴/۲ درصد است.

وی در ادامه عنوان کرد: در روز‌های آینده با توجه به تغییر فصل و شرایط آب و هوایی و همچنین شرایط کلی کشور، شاهد افزایش تعداد مبتلایان بیشتر خواهیم بود و با این روند تعداد بستری ها، احتمالا به دوبرابر می‌رسد و ماه‌های آبان و آذر خطرناکی پیش رو خواهیم داشت.

رضا نیا اظهار داشت: در صورت عدم رعایت مقررات بهداشتی وضع شده، برخلاف نظارت‌های حداکثری؛ درهفته‌های آینده نیز باید منتظر ورود پیک سوم کرونا به جزیره و به دنبال آن افزایش تعداد مبتلایان، بیماران بستری و افزایش مرگ و میر‌ها با رقم بالا باشیم.

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: بررسی‌های میدانی در هفته گذشته افزایش ۲۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و جامعه کیش را نشان می‌دهد، اما بهبود وضعیت رعایت مقررات و قوانین بهداشتی به صورت جدی در بخش حمل و نقل عمومی جزیره باید مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین بر تبلیغات موثر در فضای شهر برای رعایت تمامی موارد تعیین شده از سوی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد.

رضانیا در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برگزاری کنسرت‌ها افزود: کنسرت شب گذشته به صورت آزمایشی با توافق بر ۳۰ درصد فروش بلیط‌ها و الزام بر رعایت پروتکل‌ها در فضای باز برگزار شد، اما متاسفانه وضعیت رضایت بخش نبود و در این صورت اگر تذکرات جدی به منظور رعایت پروتکل‌ها از سوی گروه هنری بر روی استیج به تماشاگران گوشزد نشود، مجبور به توقف اجرای برنامه‌ها خواهیم شد.

کمک به ایجاد تعادل روانی تحمیل شده بر مردم در پی شیوع ویروس کرونا، درنظر گرفتن برنامه‌های آموزشی از سوی اداره امور زنان کیش، تصمیم گیری در خصوص عدم برگزاری کنسرت‌ها در صورت رعایت نشدن قوانین، تاکید بر غیر حضوری بودن کلاس‌های درسی دانش آموزان، کاهش ۳۲ درصدی پرواز‌ها و ۳۳ درصدی مسافر در ۷ ماهه نخست امسال همچنین کاهش ۵۰ درصدی ورود خروج از بندرگاه کیش نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی، در این جلسه بررسی شد.

همچنین حمایت از مراکز گردشگری برای جلوگیری از بروز مشکلات اقتصادی برای آن‌ها در کنار آن رعایت مقررات بهداشتی و حفظ سلامت مردم، وضع ضوابط سختگیرانه‌تر در ماه‌های پیش رو و همچنین تذکر کتبی در موارد خاص با ضمانت اجرایی به نقض کنندگان پروتکل‌ها، برنامه ریزی جهت تخصیص بودجه برای افزایش تعداد ناظران آموزش دیده در حوزه سلامت در سطح کیش، نظارت بر پروژه‌های عمرانی و ارائه آمار دقیق از تعداد کارگران اتباع بیگانه در کمپ ها، ساخت و تجهیز درمانگاه اختصاصی کووید ۱۹ جهت اطمینان خاطر به ساکنان و از بین بردن ترس از مراجعه به مراکز درمانی با جدا سازی درمانگاه مبتلایان به ویروس از دیگر موارد تشریح شده در شورا بود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: