April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۰۵۹۴
۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
0
در هفته پایانی مهرماه هیچ بازاری موفق به ثبت بازدهی مثبت نشد. در بحبوحه سقوط بازار‌های مالی، به ترتیب سکه، بورس، طلا و دلار بیشترین افت را تجربه کردند.
بحبوحه سقوط در بازار‌های سرمایه گذاری
این هفته را می‌توان هفته سقوط دسته‌جمعی بازار‌ها نامید. اگرچه بازدهی سه بازار سکه، طلا و دلار در مهرماه مثبت بوده، اما این هفته به ترتیب ۱۰، ۹.۲ و ۷.۳ درصد افت ثبت کرده‌اند

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، سکه بهار آزادی که آخرین قیمت آن در هفته گذشته ۱۵ میلیون و ۵۰۰هزار تومان بود تا پایان این هفته با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۴ میلیون تومان رسید.

با این حساب در هفته آخر مهرماه افتی ۱۰ درصدی را در بازار سکه شاهد بودیم.

شاخص کل بازار سرمایه با ۹.۵ درصد افت دومین جایگاه در جدول بازدهی منفی بازار‌ها را به خود اختصاص داده است.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، هفته گذشته این بازار روی سطح یک میلیون ۵۶۱ هزار بسته شد، اما پایان این هفته با کاهشی چهارده هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۴۱۲ هزار نزول کرد.

بر این اساس بازار سهام در هفته پایان مهر ماه ۹.۵ درصد افت را تجربه کرد.

طلا ۱۸ عیار در حالی در سومین جایگاه در جدول بازدهی‌های منفی این هفته نشسته که سومین بازار پربازده در مهر ماه بوده است.

این فلز گران‌بها هفته را قیمت یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز کرد و تا پایان هفته به قیمت یک میلیون و ۳۵۶هزار ۸۰۰ تومان رسید.

براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، طلا مهرماه را با کاهش ۱۳۷هزار ۶۰۰ تومانی برای هر گرم به پایان رساند. به این ترتیب این هفته برای این فلز گران‌بها ۹.۲ درصد سقوط اتفاق افتاد.

دلار هفته گذشته را با قیمت ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان و این هفته را با قیمت ۲۹هزار ۳۷۵ تومان به پایان رساند.

اگرچه روز‌های ابتدای هفته زلزله‌ای در بازار ارز به پا شد و تا میانه هفته نرخ این ارز در صرافی ملی به ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسید، اما در پایان هفته بار دیگر نرخ بازار روالی صعودی به خود گرفت و هفته با بازگشت به کانال ۲۹ هزار تومانی هفته به پایان رسید.

اگرچه با تب‌وتاب کاهشی روز‌های ابتدایی هفته، انتظار کاهشی بیش از این در بازار ارز وجود داشت، اما در نهایت دلار ۷.۳ درصد کاهش را به ثبت رساند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: