April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۰۶۶۹
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
0
رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سهم" ۵۰ تا ۷۰ درصدی اجاره‌بها از درآمد خانوار‌ها گفت: این یعنی تهدید اقتصاد خانوار، در چند سال اخیر مردم برای پرداخت اجاره مشکلات بسیاری داشته‌اند.
یکشنبه//// سهم ۵۰ تا ۷۰ درصدی اجاره‌بها از درآمد خانوار‌ها
به گزارش پول نیوز، محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نرخ اجاره در بازار مسکن طی تابستان امسال اظهار کرد: متأسفانه نرخ اجاره مسکن روز به روز در حال افزایش است و این مسئله به صورت مستقیم بر معیشت و اقتصادی خانوار‌ها اثر منفی بسیار گسترده‌ای گذشته است.

وی با بیان اینکه ۵۰ تا ۷۰ درصد از درآمد خانوار‌ها صرف پرداخت اجاره مسکن می‌شود، افزود: این آمار به معنای تهدید اقتصاد خانوار است، در چند سال اخیر مردم برای پرداخت اجاره با مشکلات بسیاری مواجه شده اند.

وی گفت: وضعیت بازار اجاره مسکن از آنجایی بحرانی‌تر شد، که با افزایش قیمت مسکن، بسیاری از مردم به دلیل کاهش قدرت مالی، از خرید مسکن منصرف شده و به سمت اجاره مسکن هدایت شده اند، بنابر این تقاضا برای اجاره بسیار بالا رفته و به تبع آن قیمت‌ها افزایش یافت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: مهم‌ترین راهکار برای کاهش مشکلات بازار اجاره، تولید مسکن است، قطعا اگر میزان ساخت و ساز مسکن افزایش یابد، نظام عرضه و تقاضا به تعادل می‌رسد در آن شرایط می‌توان به کاهش قیمت‌ها امید داشت، دولت نیز می‌تواند در راستای تولید مسکن استیجاری نیز حرکت کند تا بخشی از نیاز‌های این بخش رفع شود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: