کد خبر: ۳۴۱۰۳۴
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
0
سازمان جهانی گردشگری در آخرین گزارش خود اعلام کرد کاهش ۷۰۰ میلیونی سفرهای بین المللی ۷۳۰ میلیارد دلار از درآمد صنعت گردشگری کم کرده است.

زیان ۷۳۰ میلیارد دلاری کرونا به گردشگری جهان

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشا تودی، سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد کاهش سفرها به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده تعداد مسافران ورودی در کل دنیا 70 درصد در 8 ماه اول 2020 نسبت به سال گذشته میلادی کاهش یابد.


سازمان جهانی گردشگری در آخرین گزارش خود اعلام کرد کاهش 700 میلیونی سفرهای بین المللی 730 میلیارد دلار از درآمد صنعت گردشگری کم کرده است. این رقم بیش از 8 برابر بیشتر از آسیب وارد شده طی بحران مالی جهانی است.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری هشدار داد:«کاهش بی سابقه سفرها پیامدهای وحشتناک اجتماعی و اقتصادی به دنبال خواهد داشت و میلیونها شغل وکسب و کار را به خطر می‌اندازد».

این سازمان بین‌المللی اعلام کرد در شرایطی که کل دنیا شاهد کاهش تعداد گردشگران بوده، اروپا کمتر تحت تاثیر قرار گرفته‌است. طبق اطلاعات این سازمان، گردشگری در اروپا در ماه‌های جولای و اوت به ترتیب 72 و 69 درصد کاهش یافته‌است در حالی که این رقم در مورد سفرهای بین‌المللی در کل دنیا در این دو ماه به ترتیب 81 و 79 درصد بوده‌است.


سازمان تجارت جهانی اعلام کرد بهبود سفر در اروپا کوتاه مدت خواهد بود چون موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده دولت‌های اروپایی دوباره محدودیت های سخت‌تری وضع کنند.

این سازمان پیش‌بینی می‌کند تقاضا برای سفر به‌خاطر بی‌ثباتی‌های ناشی از بحران کرونا همچنان در سطح پایینی باقی بماند. انتظار می‌رود کاهش جریان گردشگری در کل سال جاری میلادی به 70 درصد برسد. متخصصان این سازمان پیش بینی می‌کنند گردشگری بین‌المللی در سه ماهه سوم 2021 روند بهبود خود را آغاز کند ولی بسیاری بدبیین‌تر بوده و تخمین می زنند گردشگری دنیا تا 2022 در همین سطح پایین باقی بماند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: