کد خبر: ۳۴۱۱۵۵
۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
0
موافقت نامه همکاری سه جانبه میان "سازمان منطقه آزاد کیش، اداره آموزش و پرورش و موسسه رویش اندیشمند فردا" با هدف ارتقای جایگاه آموزشی و فرهنگ خلاق و نوآوری جزیره کیش در سطح؛ ملی، منطقه ای و بین المللی به امضا رسید.
به گزارش پول نیوز، نشست خبری انعقاد موافقت نامه سه جانبه با حضور سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، عصر دوشنبه 12 آبان، در سالن اجتماعات این معاونت؛ با محوریت توسعه فرهنگ، آموزشی، توسعه اقتصادی جوامع پیشرفته، تحول آموزشی و توسعه فرهنگ خلاقیت و نوآوری میان دانش آموزان جزیره کیش از طریق روش های نوین آموزشی و فعالیت های منسجم علمی و خلاق و همچنین توسعه گردشگری و تقویت فضای کسب و کار در این منطقه برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، هدف از انعقاد موافقت نامه سه جانبه میان "سازمان منطقه آزاد کیش، اداره آموزش و پرورش و موسسه رویش اندیشمند فردا" را همکاری در ارتقای کیفی و کمی آموزش و پرورش مدارس، تاسیس و راه اندازی توسعه و تجهیز موسسه فرهنگی آموزشی خانه ریاضی کیش و مدارس تابعه، تجهیز نخستین کمپ بین المللی گردشگری آموزشی –فرهنگی کشور، توانمندسازی معلمان و فرهنگیان کیش و ارائه استاندارد ملی آموزشی و پرورشی الگو و نمونه در منطقه آزاد کیش بر شمرد و گفت: این موافقت نامه در فاز نخست از زمان انعقاد به مدت 3 سال اعتبار دارد و بعد از اتمام مدت پیش بینی شده در صورت توافق طرفین این موافقت نامه تمدید خواهد شد.

وی "آموزش، تعلیم و تربیت " را راه کار مناسب و مفید برای عبور از زندگی غریزی به مدنی برشمرد و افزود: بسیاری از کشورها به ویژه کشورهایی که سطحی از پیشرفت و ترقی را تجربه کردند، با توجه به ارزش و اهمیت امر آموزش؛ نگرش های هزینه ای را به سرمایه گذاری در بحث آموزش مبدل کرده اند.

وی بر لزوم اهمیت ارزیابی کیفی سازی و فراهم آوردن فضاهای مناسب و تجهیزات مورد نیاز در امر آموزش اشاره داشت و گفت: کیش به عنوان یک منطقه گردشگر پذیر و جزیره ای که در قالب منطقه آزاد فعالیت می کند بر اساس طرح جامع پیش بینی شده تا سال1404، در این منطقه ۸۵ هزار نفر ساکن خواهند شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تصریح کرد: آموزش کیفی یکی از سطوح مهم ارتقای زندگی در کیش است و هر چقدر به کیفیت امر آموزش پرداخته شود؛ نقش مهمی در ارتقای جایگاه آموزش و سرمایه گذاری در کیش ایفا می کند.

سعید پورعلی در رابطه با کسب تجربه موفقیت آمیز "موسسه رویش اندیشمند فردا" در حوزه آموزش مجازی و مباحث آموزش ریاضی که باعث شد این موسسه مورد حمایت سازمان منطقه آزاد کیش قرار گیرد و با استقرار این مجموعه در کیش کیشوندان به ویژه معلمین و دبیران و دانش آموزان از خدمات آن بهره مند شوند اظهار داشت: یکی از اقدامات موسسه رویش اندیشمند فردا در کیش "تاسیس، راه اندازی، تجهیز و آماده سازی خانه ریاضی کیش"در این منطقه است.

وی به ظرفیت های خوب این موسسه در حوزه آموزش رایگان مجازی، که ارائه کارت "VIP" برای تمام دبیران و بزرگترین بسته آموزشی برای 10 هزار دانش آموز کیش در بستر"lms"فراهم خواهد شد، افزود: یکی از مسائل های مهم بحث آزمون های زبان "آیلتس و تافل" هست و متقاضیانی که قصد شرکت در این آزمون ها را دارند مجبور می شوند به کشور های همجوار سفر کنند. از این رو موسسه تلاش می کند برای دریافت مجوز برگزاری آزمون با همکاری یکی از نمایندگی های خارج از کشور این ظرفیت را در جزیره کیش ایجاد کند.

وی علاوه بر برگزاری مسابقات اداره آموزش و پرورش کیش در قالب المپیاد برای دانش آموزان این منطقه در خصوص طراحی و اجرای" کیش کاپ، رویدادها، مسابقات و دوره های آموزشی" خبر داد و اظهار داشت: فراهم کردن چنین ظرفیت هایی برای دانش آموزان جزیره کیش، آمادگی و دسترسی آنان به آموزش های به روزتر و کیفی تر را فراهم خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که این موسسه، قصد دارد دو مرکز آموزش بین المللی را در کیش احداث کند گفت: سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص واگذاری زمین با کاربری آموزشی از این موسسه حمایت خواهد کرد و هر چقدر تجربه بخش خصوصی در حوزه آموزش های کیفی در سطح ملی و بین المللی بیشتر باشد و قصد استقرار در کیش را داشته باشند از آنان حمایت خواهیم کرد. این موسسه نیز از جمله موسسه هایی هست که باید مورد حمایت قرار گیرد و امیدواریم این فعالیت ها از 20 آبان آغاز شود و با پیگیری های آموزش و پرورش و همت خود موسسه به سرعت این طرح عملیاتی خواهد شد.
سعید پورعلی یکی از علت های مهاجرت معکوس و کوچک شدن خانواده ها را بحث آموزش عنوان کرد و افزود: در سال اخیر خوشبختانه همکاران آموزش و پرورش با تلاش جدی که داشتند؛ دانش آموزان در امتحانات نهایی کیش موفق به کسب رتبه اول امتحانات نهایی در سطح استان هرمزگان شدند و امسال نیز در سطح مدارس دولتی و غیر دولتی در سطح آزمون ها و کنکور سراسری شاهد موفقیت های روز افزون در این حوزه بودیم.
شایان ذکر است در این جلسه رضا اردلان مدیر آموزش و فرهنگی، بهمن خانی رئیس اداره آموزش سازمان منطقه آزاد کیش، مصطفی نوری مدیرعامل موسسه رویش اندشمند فردا، رضا حقی رئیس هیئت مدیره موسسه رویش اندیشمند فردا و پرویز حیدری راد سرپرست آموزش و پرورش کیش حضور داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: