April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
عملکرد بازار در هفته جاری چگونه بود؟
کد خبر: ۳۴۱۲۲۱
۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
0
شاخص کل بورس در در پایان معاملات هفته جاری با بیش از ۲۶ هزار واحد افت به عدد یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحدی رسید.
تولیدی////منتشر نشود//// افت ۲۶ هزار واحدی شاخص
به گزارش پول نیوز، در ادامه نگاهی به روند افت و خیز بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت داشته ایم که از نظر می‌گذرد:

شاخص کل بورس در پایان در روز شنبه ۱۰ آبان و در پایان معاملات با رشد ۱۷ هزار و ۴۶۹ واحدی همراه شد و به ۱ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۸۰۰ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز همانند شاخص کل رشد داشت و با ۸۳۰ واحد عدد ۳۷۷ هزار و ۸۰۰ واحد را نشان داد. در معاملات نماد‌های " فولاد "، "فملی " و "کگل" به ترتیب با ۳۱۳۴، ۲۵۶۱ و ۱۳۷۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را ثبت کردند و"فارس "، "لپارس " به ترتیب با ۵۴۳۷ و ۱۳۲۰ واحد بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند.

روز پس از آن نیز شاخص کل بورس تهران با ریزش ۲۵ هزار ۹۹۷ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۳۷۵ واحد کاهش به ۳۷۴ هزار و ۹۴۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۲۱۱ واحد افت به ۲۴۵ هزار و ۵۸۱ واحد رسیدند. علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۶۵۷ واحد، نفت بهران (شبهرن) با ۱۸۴ واحد، بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۱۵۲ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۱۳۴ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۱۹ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۹۹ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۱ واحد، نفت پارس (شنفت) با ۵۲ واحد و کاشی و سرامیک حافظ (کحافظ) با ۴۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه با افت ۱۷ هزار و ۱۰ واحدی به یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۸۵۲ واحد رسید شاخص کل هم وزن نیز با افت ۱۳۵۴ واحدی، به ۳۷۳ هزار و ۵۸۴ واحد رسید. نماد‌های فارس، فولاد، شپنا، شتران، شبندر، اخابر و فملی بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند

شاخص کل بورس در در پایان معاملات هفته جاری با بیش از ۲۶ هزار واحد افت به عدد یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحدی رسید. این در حالی است که این ریزش در آغاز معاملات تا ۲۷ هزار واحد نیز رفته بود و در ادامه، وضعیت بازار تا حدودی بهبود یافت. با این وجود شاخص کل هم وزن نیز ریزشی بیش از ۲ هزار واحد را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد که فشار فروش در بازار بسیار بالاست. با این وجود از آنجایی که نرخ دلار در روز‌های گذشته روندی نزولی گرفته است، پیش بینی می‌شود که به زودی نقدینگی جدیدی به بازار وارد شود، که در این صورت می‌توان به رشد بورس امیدوار بود.


با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: