کد خبر: ۳۴۱۲۳۴
۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
0
نیمه اول سال 99 از جهت مقداری و نرخ فروش برای «شفارس» به صورت مطلوب به پایان رسید.
به گزارش پول نیوز، شرکت صنايع شيميايی فارس بالاخره صورت‌های مالی دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه سال ۹۹ را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، با رشد ۸۵ درصدی به ازای هر سهم ۱۸۶ ريال سود محقق شد که در این رشد، افزایش ۲۳ درصدی درآمدهای عملیاتی نقش بسیار پررنگی داشت.

«شفارس» در این مدت ۵ هزار تن بیشتر از ۶ ماهه نخست سال ۹۸ فروش انجام داده و نرخ فروش پودرهای قالبگیری از ۱۶۰ به ۱۹۰ میلیون ريال افزایش یافته و نرخ انواع رزین نیز با اندکی رشد مواجه شده است.

هیات مدیره شرکت برای ۶ ماهه دوم سال فروشی به میزان ۶ ماهه اول و برابر با ۳۱ هزار تن پیش بینی کرده که درآمد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ريالی به دنبال دارد. به این ترتیب، برآورد شده درآمد فروش محصولات به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ريال برسد. لازم به ذکر است که در کل سال ۹۸ فروش ۲ هزار و ۲۲ میلیارد ريالی داشت.

«شفارس» در نظر دارد صادرات محصول پارافرمالدیید خود را با توجه به راه اندازی واحد مربوطه توسعه بخشد.

در سال ۹۹ شرکت فقط ۳ میلیارد ريال از محل سرمایه گذاری‌ها، درآمد کسب کرد و در نهایت، جمع کل سود خالص در پایان نیمه اول سال جاری به رقم ۱۱۷ میلیارد ريال رسید.

همان‌طور که در تصویر ذیل مشخص است، روند سودسازی این شرکت در سال گذشته جهش بلندی داشت و توانست خود را از حداقل‌ها جدا کند. انتظار می‌روند این روند در سال جاری نیز تداوم یابد و شاید رشد مجدد سودآوری باشیم.

قیمت سهام «شفارس» در سال جاری قله ۵۴۰۰ تومان را فتح کرد اما؛ در پی اصلاح شدید بازار سهام در مدت اخیر، هم اکنون در محدوده ۳۹۰۰ تومان معامله می‌شود.

این شرکت بحث افزایش سرمایه سنگین ۱۸۱۴ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در پیش دارد و در انتظار گزارش حسابرس قرار دارد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: