April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۱۳۴۲
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
0
با حضور وزیر راه و شهرسازی در سیستان و بلوچستان ۶ طرح راهداری در شمال این استان با اعتبار یک هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
به گزارش پول نیوز، وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از  طرح‌هایی که در پایانه مرزی میلک برگزار شد، گفت: دولت با توجه به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف از جمله تجارت و ترانزیت اهتمام ویژه برای توسعه همه جانبه آن دارد.

محمد اسلامی افزود: در سفر دو روزه به سیستان و بلوچستان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طرح افتتاح و عملیات ساخت حدود ۲ هزار میلیارد تومان طرح نیز به منظور توسعه هر چه سریعتر این استان آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح‌های افتتاح شده حوزه راهداری شمال سیستان و بلوچستان گفت: روکش آسفالت ۵۴۵ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی و همچنین آسفالت ۸۵ کیلومتر از راه‌های روستایی در قالب طرح ابرار با اعتبار ۵۵۲ میلیارد ریال و بازگشایی محور‌های ارتباطی جدید روستایی به طول ۱۷۲ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۱۴۵ میلیارد ریال از مهمترین طرح‌های افتتاح شده در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال سیستان و بلوچستان بود.

اسلامی با اشاره به اینکه تعمیر، بازسازی و نوسازی ماشین آلات گزینه بسیار مناسبی جهت افزایش عمر کاری این دسته از ناوگان به شمار می‌رود، گفت: اورهال اساسی ۹ دستگاه و بازسازی ۳۷ دستگاه ماشین آلات راهداری با اعتبار بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال نیز از دیگر اقدامات ارزشمند اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از توان نیرو‌های متخصص بومی استان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین مجتمع خدمات رفاهی بین راهی آبیل در محور زهک - میلک به مساحت چهار هکتار و با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و تعمیرات ابنیه فنی با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد ریال نیز در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

وی با تاکید بر اهمیت پایانه‌های مرزی گفت: از آنجایی که ظرفیت‌های بالای سیستان و بلوچستان در زمینه ارتباط خارجی با کشور‌های همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان فرصت‌های صادراتی بسیار خوبی برای کشور فراهم نموده است توسعه پایانه‌های مرزی این استان در اولویت این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت‌های داخلی در حوزه تولید فراتر از نیاز‌های کشور است گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و کاهش وابستگی‌ها به نفت، شاهد صادرات قابل توجه در سال جاری بودیم که اتفاق بزرگی در حوزه اقتصادی محسوب می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان نیز در آیین با بیان اینکه حجم تردد کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در پایانه مرزی میلک از ۲۴۰ دستگاه به حدود ۴۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: از آنجایی که این پایانه مرزی اهمیت بسزایی در توسعه اقتصاد منطقه و حمل و نقل بین المللی و افزایش مبادلات با کشور افغانستان دارد عملیات توسعه محوطه آن از نظر فیزیکی به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران، صاحبان کالا و رانندگان در سطح استاندارد‌های ملی و بین المللی در حال انجام است.

ایوب کرد افزود: همچنین این اداره کل با توجه به اهمیت پایانه مرزی میلک علاوه بر توسعه محوطه آن، اقداماتی نظیر اصلاح روشنایی، تخصیص کانکس جدید جهت استقرار نیرو‌های مرزبانی و تامین نیازمندی‌های اعلام شده مرزبانان، اصلاح نواقص جزئی در دیوارکشی و پاکسازی فضای پایانه مرزی از ضایعات، لاستیک و کانکس‌های فرسوده را توسط اکیپ راه سازی و راهداری وحدت سیستان مورد توجه قرار داده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: