کد خبر: ۳۴۱۶۰۰
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
0
مدیرعامل یک شرکت سبدگردان گفت: شروع دوباره امکان نوسانگیری روزانه در معاملات بازار سرمایه یعنی حذف مسیر بلندمدت کردن افق سرمایه‌گذاری در بورس؛ و این تصمیم غلط و اشتباهی بود که متولیان این بازار گرفتند.
اشتباهی بزرگ در بورس
به گزارش پول نیوز، عباسعلی حقانی نسب با اشتباره خواندن تصمیم حذف ممنوعیت نوسانگیری روزانه در بورس گفت: این کار یعنی شروع دوباره امکان معاملات نوسانگیری روزانه که به این مفهوم است که با این کار مسیر بلندمدت کردن افق سرمایه‌گذاری در بورس را حذف می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت سبدگردان هدف با انتقاد از تصمیمات بدون کارشناسی که در خصوص معاملات بازار سرمایه گرفته می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه متولیان امر هر تصمیمی که می‌گیرید به مختصات توده‌واری بازار سهام و حضور مردم عادی در این بازار توجهی نمی‌کنند.

وی افزود: متولیان بازار سرمایه باید پاسخگوی این پرسش‌ها باشند که چرا با حذف ممنوعیت نوسانگیری روزانه در بورس اجازه نمی‌دهید افق سرمایه‌گذاری در این بازار بلندمدت شود؟ و این که چرا به چشم و ذهن سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه افق کوتاه‌مدت تزریق می‌کنند تا مردم در تحلیل خود فقط قدم جلوی پایشان را ببینند؟

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اتخاذ تصمیمات لحظه‌ای در بازار سرمایه در حالی ادامه دارد که ابزارهای سرمایه‌گذاری بلندمدت را در بورس رها کرده‌ایم و بجای اعمال این سیاست‌ها بر طبل ابزارهای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت می‌کوبیم.

وی گفت: با شروع دوباره امکان معاملات نوسانگیری روزانه در شرایط هیجانی و توده‌واری این بازار و حضور مردم عادی در بورس، نه تنها افق نوسانگیری از مردم عادی تشدید می‌شود، بلکه افق سرمایه‌گذاری مردم نیز کوتاه مدت‌تر می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اعمال نوسانگیری روزانه و لحظه‌ای در بورس زمانی مناسب است که شرایط بازار، یک بازار حرفه‌ای و متعادل باشد، نه یک بازار غیرحرفه‌ای و مملو از مردم عادی که هر روز نوسانات بازار سهام را رصد می‌کنند و علل پایین و بالا شدن قیمت سهام و شاخص را نمی‌دانند و با ترس و هیجان زیاد شرایط منفی تالار شیشه‌ای را تشدید می‌کنند.

حقانی‌نسب تصریح کرد: متاسفانه ابزارها و امکانات غالب بازار سرمایه بر عکس بقیه بازارها حتی بازارهای سوداگری، در خدمت تفکر و سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است؛ این در شرایطی است که ذات بازار سهام سرمایه‌گذاری میان و بلندمدت می‌باشد.

وی با بیان این که تهییج مردو برای ورود مستقیم به بورس یک ابزار سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است، اظهارکرد: دادن آنلاین تریدینگ یا معاملات برخط به افراد عادی و تسریع در صدور و فعال کردن کد بورسی، یک ابزار سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: